לאחר ששר הביטחון ישראל כ"ץ הכריז היום (ראשון) על כך שאסר על הפצ"רית להשתתף בכנס של לשכת עורכי הדין, הרמטכ"ל אייל זמיר הודיע כי אישר את השתתפותה "מתוך החשיבות העליונה שבהסברת המאמצים הנעשים בצה"ל על מנת לשמור על הדין, ועל המשפט הבינלאומי".
בהודעה שיצאה מטעם הרמטכ"ל, הובהר כי זמיר אישר לפני מספר ימים את השתתפותה של הפצ"רית בכנס לשכת עורכי הדין. "זאת מתוך החשיבות העליונה שבהסברת המאמצים הנעשים בצה"ל על מנת לשמור על הדין, ועל המשפט הבינלאומי".

עוד נכתב כי "הסברה זו חשובה במיוחד בתקופה בה צה"ל נדרש להתמודד עם טענות שווא והאשמות כוזבות נגד חיילי צה״ל ולוחמיו. דברי הפצ"רית בכנס היו עתידים לעסוק באופן שבו הכלים המשפטיים מאפשרים לצה״ל להילחם בחמאס בהתאם לדין, בזירות הלחימה השונות, והכל בהתאם להוראות הדין הבין-לאומי".
מוקדם יותר היום, שר הביטחון ישראל כ"ץ הודיע כי החליט לאסור על הפצ"רית האלופה יפעת תומר ירושלמי, להשתתף בכנס לשכת עורכי הדין שיתקיים השבוע. לדבריו, "אין מקום להופעת קציני צה"ל בימים אלה על במות בעלות תוכן פולמוסני ופוליטי".

ירושלמי ביקשה אישור מכ"ץ להשתתף בכנס שמתקיים מידי שנה באילת ונענתה בשלילה. "בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת של ויכוחים ומחלוקות פוליטיות, ראוי שצה"ל יבדל עצמו ככל שניתן ממחלוקות ציבוריות", נמסר מטעם שר הביטחון.
