תיעודים שמתפרסמים ברשתות הערביות מוכיחים שוב את החשש לפיו הסיוע ההומניטרי שנכנס באישור ישראל לעזה, מגיע בסוף היישר לידיו הרצחניות של ארגון הטרור חמאס. כפי שניתן לראות בתיעודים, שצולמו במרכז העיר עזה, עשרות אם לא מאות עזתים מתנפלים על המשאיות, כשברקע – קולות ירי, ככל הנראה של מחבלי הארגון.
בתוך כך, תחילת פעילות מנגנון חלוקת הסיוע ההומניטרי באמצעות החברות האמריקניות, שהיה אמור להתחיל לפעול בסוף השבוע, נדחתה, כאשר המנגנון יחל לפעול רק לקראת אמצע השבוע, ולכל המאוחר, לקראת סוף השבוע הקרוב.
על פי כתבנו המדיני תמיר מורג, "כרגע המשאיות ממשיכות להיכנס לרצועת עזה. צריך לומר שנראה שיש ירידה מסוימת באחוז המשאיות שנבזזות על ידי ארגון הטרור העזתי, מאחר שבצה"ל הפיקו לקחים ויודעים ללוות מרחוק באמצעות כטב"מים את המשאיות.
"עדיין חלק לא מבוטל מהסיוע שנכנס לרצועה, אף על פי שמדובר בכמויות קטנות בהרבה מאלה שהיו במהלך הפסקת האש, מגיע לידיים של חמאס. זה אמור להיפסק לקראת סוף השבוע, או אפילו כבר באמצע השבוע, כשהחברות האמריקניות יתחילו את החלוקה במתחמים המיועדים מדרום לציר מורג ובצמוד לציר נצרים".
