השחקנית הבריטית רוזמונד פייק, בת 46, כוכבת סרטי "ג'יימס בונד" ו"נעלמת", חשפה כי הותקפה ברחובות לונדון בידי נער רכוב על אופניים, שחטף ממנה את הטלפון הסלולרי תוך שהוא הכה אותה בפניה, כך דווח היום (ראשון) ב"דיילי מייל".
האירוע התרחש בזמן שפייק, שוחחה בטלפון עם אמה קרוליין. לדבריה, היא צעדה לאורך הרחוב, כאשר לפתע הגיח לעברה השודד. "כל מה שאמא שלי שמעה היה את הצעקה שלי, חבטה ואז הקו נותק", סיפרה השחקנית בריאיון לרדיו הבריטי Magic.

פייק הוסיפה כי אמה נחרדה מהמחשבה שקרה לה משהו חמור, עד שהצליחה לחייג אליה ממכשיר אחר. "זו הייתה רבע שעה של גיהנום", תיארה. המקרה מצטרף לגל חמור של תקיפות וגניבות טלפונים ניידים ברחבי לונדון, כאשר פושעים רכובים על אופניים ואופניים חשמליים גונבים מכשירים מידי עוברי אורח ונמלטים במהירות.
בחודשים האחרונים כמה ידוענים דיווחו על מקרים דומים. כך, למשל, כוכבת הטניס לשעבר אנאבל קרופט שיתפה ברשתות החברתיות כי ביוני האחרון, מחוץ לתחנת קינגס קרוס, ניסו לשדוד אותה באותו האופן. "עמדתי לבד וחיכיתי למונית, כשרוכב עם כובע גרב שחור התנפל עליי, חטף את הטלפון וברח", כתבה. למזלה, במהלך המנוסה המכשיר נפל מידיו של הגנב וכך הצליחה להחזיר אותו.

על פי נתוני המשטרה הבריטית, בלונדון טלפון נייד נגנב בכל שש דקות. בשנת 2023 דווח על למעלה מ-70,000 מקרי גניבה דומים. האזור שנפגע יותר מכל הוא רובע וסטמינסטר, שבו אירעו 18,863 גניבות בשנה החולפת. המשטרה פועלת בחודשים האחרונים במבצעים ייעודיים ולפי הנתונים, בחודש נובמבר האחרון חלה ירידה של 27 אחוזים בגניבות, ובדצמבר ירידה של 43 אחוזים.
