עובדי מיקרוסופט פרו פלשתינים מארגון "No zure for Apartheid", ארגון מחאה אנטי- ישראלי, דיווחו כי מיילים הכוללים את המילים "פלשתין", "עזה" ו"רצח עם" נחסמו באופן זמני לשליחה – גם בחברה וגם מחוצה לה, כך דווח ביום חמישי באתר "The Verge".
הארגון שהוקם בעיקר על ידי פעילים רדיקליים מהשמאל הקיצוני טען כי "עשרות עובדים" נתקלו בצנזורה שקטה מצד ההנהלה. לדברי חסאם נאסר, ממארגני הארגון טען כי המילים "ישראל" או כתיב יצירתי כמו "P4lestine" לא גורמים לחסימה דומה. "זו צנזורה מכוונת של ההנהלה, ניסיון לסתום פיות לעובדים פלשתינים ולתומכיהם", טען.

מיקרוסופט אישרה ל"The Verge" כי ביצעה שינויים במערכת המיילים הפנימית, במטרה "להפחית תכנים פוליטיים". דובר החברה, פרנק שו, מסר: "שליחת מיילים פוליטיים למספר רב של עובדים איננה מקובלת. יש לנו פורום ייעודי לעובדים שבחרו לקחת חלק בדיונים מסוג זה. בימים האחרונים נשלחו עשרות אלפי מיילים בעלי תוכן פוליטי, ונקטנו צעדים לצמצם אותם למי שלא נרשם לכך".
המהלך הגיע על רקע שורת מחאות מצד עובדים בהווה ובעבר, סביב שיתופי פעולה של מיקרוסופט עם ממשלת ישראל. ביום שני האחרון קטע העובד ג'ו לופז את נאומו של מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, בכנס המפתחים, וקרא: "מה עם זה שפשעי מלחמה ישראליים מופעלים באמצעות Azure? " לופז שלח לאחר מכן מייל לעשרות אלפי עובדים ופוטר מיד.

ביום למחרת עובד פלשתיני קטע את מצגת ראש תחום ה-AI בחברה, וביום רביעי שני עובדים לשעבר פרצו לאירוע נוסף. כל זה התרחש שבוע בלבד לאחר שמיקרוסופט הודתה בקיומם של חוזים עם ישראל בתחום הענן והבינה המלאכותית, אך טענה כי בדיקות פנימיות וחיצוניות לא העלו "שום ראיה" לכך שהכלים סייעו "לפגיעה באזרחים בעזה".
כזכור, חברת מיקרוסופט פיטרה בחודש שעבר שתי מהנדסות שמחאו בפומביות נגד שיתוף הפעולה של מיקרוסופט עם צה"ל. המחאה אירעה במהלך אירוע חגיגי לציון 50 שנה להקמת החברה כשהשתיים טענו כי מוצרי הבינה המלאכותית של החברה מסייעים, לדבריהן, לביצוע "רצח עם" בעזה.
