עיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי משבר כלכלי "עגום במיוחד" פוקד את ארגון הטרור הרצחני חמאס, המזרחן והעיתונאי יוני בן מנחם טען הבוקר (ראשון) בתוכנית "ישראל בוקר" עם טל מאיר כי מדובר במצב מעודד מאוד וזו תוצאה ישירה של הלחץ הצבאי.
לדבריו, התמונה העגומה מתוארת לא רק ברצועת עזה, אלא גם בזירות כמו לבנון ויהודה ושומרון וכי חמאס נחלש בכל התחומים. "הלחץ הצבאי של ישראל עובד, ודווקא בשעה הזאת צריך להגביר את הלחץ כמה שיותר. המהלך הישראלי-אמריקאי לפתיחת הסיוע ההומניטרי צפוי לתת דחיפה נוספת להיחלשות חמאס", הוסיף.

בן מנחם התייחס גם לאירועים שהתרחשו בסוף השבוע ברצועת עזה, שם ארגון הטרור חמאס בזז שיירות מזון, מה שהוביל לעימותים וחילופי אש עם כנופיות מקומיות. בתגובה, חמאס הוציא להורג שישה מהשודדים. "חמאס מנסה להציג את עצמו כמגן האוכלוסייה, אבל בפועל הוא הגנב הראשי", אמר בן מנחם והוסיף: "כמו שאומרים בערבית – חמיה חרמיה, השומר הוא הגנב בעצמו".
עם זאת, בן מנחם הזהיר מהתפתחויות בזירה המדינית: צרפת וסעודיה מובילות מהלך להכרה במדינה פלשתינית, שצפוי להגיע לדיון בכינוס בינלאומי באו"ם כבר בחודש הבא. "זה מהלך שישראל חייבת לשים לב אליו", הדגיש והוסיף: "אני הייתי מציע לממשלה להודיע כבר עכשיו על בניית עשרות אלפי יחידות דיור ביו"ש".

לדבריו, "זה צריך להיות מסר ברור לכל מי שחולם להקים פה מדינת טרור פלשתינית בלב יהודה ושומרון. צריך לשגר מסר חד לקהילה הבינלאומית – פה לא נותנים פרסים לטרור. אחרי ה־7 באוקטובר ואחרי הסכמי אוסלו, אסור שתקום שום ישות פלשתינית מזוינת, לא ביהודה ושומרון ולא ברצועת עזה".
