כתבנו המדיני תמיר מורג התייחס היום (ראשון) בתוכנית "ישראל הבוקר" למשא ומתן בין ישראל לחמאס, התקדמות המלחמה בעזה, חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועה ובזיזת המזון על ידי ארגון הטרור. לדבריו, בזכות פעילות כוחותינו ברצועת עזה, ישנה ירידה בגזל של הסיוע ההומניטרי על ידי חמאס.
כתבנו המדיני ציין כי בעוד שהלחימה ברצועת עזה הולכת ומתרחבת, המשא ומתן בין ישראל לחמאס תקוע: "אמנם אין משלחת ישראלית בדוחה, אבל השיחות נמשכות בעקיפין באמצעות המתווכות. נכון לעכשיו אין פריצת דרך".

מורג סיפר על פעילות כוחותינו ברצועה: "למעשה כל חטיבות החי"ר והשריון הסדירות מתמרנות כרגע ברצועה. אנחנו מדברים על גולני, גבעתי, צנחנים, נח"ל, חטיבת כפיר, חטיבת עוזי, חטיבת הקומנדו וחטיבות השריון 7, 188 ו-401, בנוסף לחטיבות מילואים שפועלות לצידן. סדר כוחות גדול מאוד שצה"ל לא הפעיל כמעט מאז תחילת המלחמה".
"נכון לעכשיו, בעוד שצה"ל הולך ומשתלט בהדרגתיות על רצועת עזה, חמאס מתמיד בסרבנות שלו. בישראל, אגב, מפנים את האצבע המאשימה לעבר איש מאוד מסוים, חליל אל-חייה, מנהיג קטאר, מנהיג חמאס ברצועת עזה בתואר הרשמי שלו, אבל בפועל הדמות הבכירה ביותר בהנהגת חמאס חוץ שיושבת בקטאר".

בתוך כך, תחילת פעילות מנגנון חלוקת הסיוע ההומניטרי באמצעות החברות האמריקניות, שהיה אמור להתחיל לפעול בסוף השבוע, נדחתה, כאשר המנגנון יחל לפעול רק לקראת אמצע השבוע, ולכל המאוחר, לקראת סוף השבוע הקרוב.
על פי כתבנו המדיני, "כרגע המשאיות ממשיכות להיכנס לרצועת עזה. צריך לומר שנראה שיש ירידה מסוימת באחוז המשאיות שנבזזות על ידי ארגון הטרור העזתי, מאחר שבצה"ל הפיקו לקחים ויודעים ללוות מרחוק באמצעות כטב"מים את המשאיות.

"עדיין חלק לא מבוטל מהסיוע שנכנס לרצועה, אף על פי שמדובר בכמויות קטנות בהרבה מאלה שהיו במהלך הפסקת האש, מגיע לידיים של חמאס. זה אמור להיפסק לקראת סוף השבוע, או אפילו כבר באמצע השבוע, כשהחברות האמריקניות יתחילו את החלוקה במתחמים המיועדים מדרום לציר מורג ובצמוד לציר נצרים".
