שרים בממשלת בריטניה נתונים ללחץ כבד מצד חברי פרלמנט מהשמאל הבריטי ומפלגת הלייבור, הדורשים להכיר במדינה פלשתינית כבר בחודש הבא, במסגרת ועידת האו"ם בניו יורק.
לורדים ושרים לשעבר – חלקם מזוהים עם עמדות פרו-פלשתיניות מובהקות – טוענים כי הכרה כזו "תחזק את סיכויי השלום". אלא שבפועל, מדובר במהלך חד-צדדי שמתעלם לחלוטין מהמציאות בשטח: מתן פרס לארגון טרור שגם לאחר שנה וחצי של מלחמה ממשיך להשליט טרור ואימה ברצועה ומעבר לה.
לצד הקריאות הללו, ערב הסעודית – אחת מיושבות הראש של הוועידה – קראה אף היא למדינות להכיר בפלשתין, בניסיון לייצר מומנטום מדיני לקראת הכינוס שצפוי להתקיים בין 17 ל-20 ביוני. לדברי הסעודים, "הכרה צריכה להיות תנאי מוקדם לשלום".

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון רמז כי פריז שוקלת להכיר במדינה פלשתינית במהלך הוועידה, אך הדגיש כי יעדיף לעשות זאת במסגרת "מהלך רחב ומתואם". גם שר החוץ הבריטי, דייוויד לאמי, אישר שהוא מקיים דיונים עם גורמים בצרפת, אך הוסיף כי לא יתמוך במחוות סמליות שאין להן השפעה מעשית.
למרות זאת, לפי דיווח ב"גרדיאן", בריטניה סבורה כי צרפת לא צפויה לבצע את הצעד בשלב זה. עם זאת, הלחץ הפוליטי מבית הולך וגובר, כאשר 69 חברי פרלמנט ושישה לורדים – חלקם שרים מכהנים – חתמו על מכתב לראש הממשלה הקורא לנצל את "חלון ההזדמנויות" ל"הכרה חד-צדדית".
