אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח מוקדם יותר הערב (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט התייחס לתוכן השיחה שהגדירה כ"פרודוקטיבית" וציינה כי לצד הפיגוע הרצחני שאירע אתמול בלילה, המנהיגים דיברו על עסקה אפשרית עם איראן, אשר לדבריה הנשיא מאמין "שמתקדמת בכיוון הנכון".
"הנשיא אמר כבר בעבר שעסקה עם איראן יכולה להסתיים באחת משתי דרכים", הוסיפה לוויט. "היא יכולה להסתיים בדרך דיפלומטית חיובית מאוד, או שהיא יכולה להסתיים במצב מאוד שלילי עבור איראן – ולכן השיחות הללו מתקיימות".

כזכור, שיחת הטלפון בין הצדדים התקיימה מוקדם יותר הערב – זמן קצר לפני סבב השיחות החמישי בין וושינגטון לטהראן אשר צפוי להתקיים מחר ברומא. לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה בהמשך לשיחה – ובה נכתב בין היתר ששני המנהיגים הסכימו על הצורך להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני.
