יאיר גולן אמר לאחרונה שצה"ל מבצע פשעי מלחמה בעזה ועל כן יש לעצור את המלחמה, ומי שמאמץ את הקו של יו"ר מפלגת הדמוקרטים הם מאות אנשי אקדמיה, שבימים אלה מכינים מכתב מחאה שמיועד לראשי האוניברסיטאות.
במכתב, הם דורשים מראשי האוניברסיטאות להפעיל לחצים כבדים מאוד על מנת לעצור את המלחמה: "אנו, חברי וחברות הסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, קוראים לכם לפעול באופן מיידי להפעלת כל כובד משקלה של האקדמיה הישראלית לעצירת המלחמה הישראלית בעזה".

"מדובר במסכת מעוררת פלצות של פשעי מלחמה ואף פשעים נגד האנושות – כולם מעשה ידינו", הוסיפו אנשי האקדמיה במכתבם, "ההיסטוריה לא תסלח לנו, אנחנו לא נסלח לעצמנו".
על העצומה הזו חתומים מעל 500 אנשי אקדמיה רבים מהם מגיעים ממחאת האקדמיה נגד הרפורמה המשפטית, ביניהם: פרופ' דוד הראל, פרופ' דוד אנוך, פרופ' דפנה הקר יו"ר שדולת הנשים, דנה אולמרט בתו של ראש הממשלה לשעבר ועוד.

בנוסף על העצומה הזו שמאשימה את לוחמי צה"ל בפשעים נגד האנושות חתומים 158 אנשי סגל מאונ' תל אביב, 120 מהאונ' העברית, 63 מחיפה, 41 מבן גוריון ו-33 אנשי סגל מאונ' בר אילן וישנם כמובן מוסדות נוספים כמו בצלאל ,סמינר הקיבוצים, הטכניון, מכון וייצמן ושנקר.
מהנהלת אוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: האוניברסיטה מביעה תמיכה מלאה בחיילי צה"ל, בהם רבים מהסטודנטים, החוקרים, והבוגרים שלנו. בתקופה מורכבת זו, אנו מחזקים את ידי המשרתים והמשרתות, ונמשיך לפעול לחיזוק החברה הישראלית ומדינת ישראל.
איננו שותפים לאמירות הפוגעות בלכידות החברתית המאפיינת את הקמפוס שלנו. עם זאת אנו שואפים לאפשר קיומם של דיונים מורכבים מתוך רגישות, וכבוד הדדי. אנו קוראים לכל חברי הקהילה האקדמית להתבטא באחריות ברוח גישה זו.

מאוניברסיטת רייכמן נמסר בתגובה: החתימה על העצומה מייצגת את עמדותיהם האישיות של המרצים בלבד.
מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: כל חבר סגל שחתם על העצומה עשה זאת על דעתו בלבד והחתימה מייצגת אותו או אותה בלבד.
מתן ג'רפי מנכ"ל תנועת אם תרצו מסר בתגובה: 'אנו קוראים לראשי האוניברסיטאות להקיא מתוכם את מי שמצדדים באוכלוסיית האויב בזמן מלחמה. נמאס לראות כיצד מרצים באקדמיה לא מסוגלים לומר בבירור מי האויב.
