על רקע המחלוקות הקשות בין הצדדים בנוגע להעשרת האורניום, טהראן ביקשה מעומאן, המשמשת כמתווכת, לפעול לריכוך העמדות האמריקאיות בשיחות הגרעין, כך מסרו מקורות איראנים לערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל".
הדברים באים לאחר שמוקדם יותר היום, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, איים במכתב רשמי ששלח למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שארצות הברית תישא באחריות החוקית לכל פעולה "הרפתקנית" של ישראל.

על אף הרטוריקה הנוקשה של הבכירים האיראניים, המקורות אשר שוחחו עם ערוץ האופוזיציה הדגישו שקיים חשש מהיעדר החלופות הדיפלומטיות בתרחיש של קריסת השיחות. "בהתחשב בתלות של השוקים הפיננסיים האיראניים בתוצאות השיחות – יש אפשרות לפשרה אם ארה"ב תמתן את עמדותיה", אמר אחד המקורות.
כזכור, אמש הביעו מקורות איראניים אשר שוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס ביקורת חריגה על היעדר תוכנית גיבוי מצד המשטר למקרה של כשלון השיחות. מקור איראני בכיר אמר כי במקרה של כישלון השיחות המשטר יחזור לאסטרטגיה שבה נקט לפני השיחות שעיקריה הן הימנעות ממתיחות והסלמה ומוכנות להגן המשטר להגן על עצמו.

החשש לכישלון השיחות מתגבר כאשר ברקע חילוקי דעות קשים בין איראן וארצות הברית בסוגיית העשרת האורניום אשר עומדת בלב המשא ומתן. מוקדם יותר השבוע, המנהיג העליון עלי חמינאי התייחס לשיחות וטען שכמו המגעים שהתנהלו בעבר – גם אלו הנוכחיים לא יביאו תוצאות.
לקביעתו של חמינאי קדמו חילופי דברים פומביים בין שר החוץ האיראני והבית הלבן. מקודם יותר דוברת הבית הלבן חזרה על דברים שאמר יועצו של הנשיא טראמפ, סטיב ויטקוף, לפיו "העשרת אורניום היא קו אדום" וטענה שדברים אלו נאמרו לא רק באופן פומבי, אלא גם לאיראנים בחדרי חדרים.

ההבהרה מצד וושינגטון הגיע יממה לאחר ששר החוץ האיראני פרסם פוסט ברשת X בשפה האנגלית ובו טען שקיים חוסר עקביות בין העמדות שמציגים האמריקאים בפומבי לבין אלו שבחדרי חדרים.
