הכתובת הייתה על הקיר – זה המסר שחוזר על עצמו בשיחות עם גורמים בשירות החוץ של ישראל מאז הפיגוע הנורא אמש בוושינגטון, שגבה את חייהם של עובד ועובדת בשגרירות, בני זוג.
בחודשים האחרונים פורסמו בכלי התקשורת ידיעות על סיכול פיגועים בשגרירויות ישראל בברלין, בלונדון ובבאקו בירת אזרבייג׳ן. אלא שכפי שפרסמנו הערב, גורמים ביטחוניים העומדים בקשר שוטף עם קהילות יהודיות במדינות הנורדיות בצפון אירופה – מספרים על הסלמה גם בגזרתם.

"סיכלנו יותר מ-10 ניסיונות פיגוע ביעדים יהודיים, כולל בשגרירויות בשוודיה ובדנמרק", סיפר יונתן קורוסי, נשיא המועצה הביטחונית של הקהילות היהודיות במדינות הנורדיות לפני ימים אחדים.
נציגויות ישראל מעבר לים הורידו את הדגל לחצי התורן והעלו את רמת הכוננות והאבטחה בצל הפיגוע. נהלי יציאה של דיפלומטים לאירועים ציבוריים חודדו.

ובמקביל, יהדות אירופה יצאה להפגין. עשרות אנשים השתתפו הערב באירוע תמיכה מחוץ לשגרירות ישראל בברלין. באירוע נשא דברים חבר ילדות של הנרצח בפיגוע, עידו דביר, שהיה שותפו לפעילות בעמותה ליחסי ישראל גרמניה וכן שגריר ישראל פרושאור.
בפריז, חברי עמותת ״כחול לבן״ ו-״נשים עושות שלום״ הפגינו גם הם. חלק מהנוכחים החזיקו שלטים שהאשימו את הנשיא עמנואל מקרון באחריות לפיגוע.
