שגריר ארה"ב מייק האקבי התייצב היום (חמישי) מאחורי חיילי צה"ל וישראל, וגינה את בריטניה, צרפת וקנדה על האיום בסנקציות כלפי ישראל: "חמאס היה יכול לעצור את זה כבר ב-8 באוקטובר, אבל הם לא עשו זאת. הסבל הממושך של כולם הוא באשמת חמאס. ואני מזועזע מכך שבריטניה, קנדה וצרפת מאשימות את האחראי הלא נכון. הן צריכות להתחיל להפעיל לחץ על חמאס".
Hamas could have stopped this on October 8, and they didn't. The prolonged suffering for everybody is on Hamas. And I'm outraged that the U.K., Canada, France, they're blaming the wrong perpetrator. They need to start putting the pressure on Hamas. https://t.co/SQE9d35ypj
— Ambassador Mike Huckabee (@USAmbIsrael) May 22, 2025
הפוסט שפרסם האקבי ברשת החברתית X מתייחסת לאיום ששיגרו שלושת המעצמות המערביות לישראל במהלך השבוע, בו הבהירו, בין היתר, כי ישקלו סנקציות שונות, אם לא ייכנס סיוע הומניטרי מידי לרצועה. ההצהרה המשותפת של מנהיגי שלוש המדינות: בריטניה צרפת וקנדה, כללה קריאות להפסקת הלחימה בעזה ולהסרת את ההגבלות על הכנסת הסיוע ההומניטרי.
כזכור, גם סגנית שר החוץ שרן השכל הגיבה בחריפות להצהרה המשותפת של המנהיגים, ואמרה: "אם אתם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור תגידו לי אתם: איך בדיוק אמורים להביס את חמאס בלי מלחמה? איך הביסו את דאעש? איך הביסו את הנאצים? באמצעות עימות מזוין".
