בית המשפט השלום בתל אביב שחרר היום (חמישי) את הערבי שירק בתחילת השבוע על הקצינה באוטובוס. בכוונת המשטרה להגיש ערעור נגד ההחלטה.
מכתב האישום עולה כי החשוד, שוהה בלתי חוקי בארץ, לא הואשם בתקיפה על רקע לאומני, אלא בתקיפת עובד ציבור ובכניסה לארץ שלא כחוק. האירוע המבחיל קרה לאחר שבמהלך הנסיעה, החל הנאשם לשמוע מוסיקה בקול, ובעקבות זאת הקצינה קמה ועברה למושב אחר באוטובוס.

בתיעוד שפורסם ביום ראשון ברשתות החברתיות נראה חשוד, בחור עם חזות ערבית, יורק לעבר קצינה בצה"ל שישבה באוטובוס בו נסעו ברחוב הרצל בעיר רמת גן. הבחור נעמד לידה והמתין עד שהגיעו לתחנה, ירק לעברה ונמלט מיידית כאשר דלתות האוטובוס נפתחו.
בעקבות האירוע שעורר סערה ציבורית, שוחח הרמטכ"ל אייל זמיר עם הקצינה שהותקפה, ובהמשך אמר: "תקיפת קצינה במדים היא קו אדום שיש לטפל בו, ומהווה פגיעה בצה"ל כולו. אני מצפה ממערכת אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקף".
