בית משפט השלום בתל אביב קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים והרשיע היום (חמישי) את שי פרץ, שוטר ששירת כפרש במשטרת ישראל "בגין תקיפת מפגינה במהלך מילוי תפקידו" בהפגנת שמאל שהתקיימה לפני כשנתיים בתל אביב.

הפרש המשטרתי שהכה פעילת שמאל באיילון זומן לחקירה במח"ש
על פי הנטען בכתב האישום, "במהלך פינוי מפגינים שחסמו את נתיבי איילון, רכב הנאשם לעבר המתלוננת, וכתוצאה מכך סוסו דרך על רגלה. בהמשך, הצליף בה פעם אחר פעם באמצעות המושכות". השוטר כפר באשמה, אך לאחר שמיעת כלל הראיות בית המשפט הרשיע אותו.

האירוע התרחש במהלך מחאת שמאל לפני כשנתיים, שהסתיימה בחסימת כבישים ושיבוש חייהם של אזרחי מדינת ישראל, שנאלצו למצוא דרכים חלופיות מאחר ונתיבי איילון נסגרו לתנועה. סרטון שהופץ נראה פרש משטרת ישראל מרחיק מפגינה שהכתה סוס וביקורת חריפה הופנתה כלפי המשטרה.
המשטרה הודיעה אז כי לאחר מתן הוראת פיזור למוחים על כביש 20, תוך התראה לפיה מדובר בהפגנה בלתי חוקית וייעשה שימוש בכוח, הניפו שני מוחים שלטי מחאה ומקל דגל לעבר ראשו של סוס משטרה, באופן המסכן את הסוס, את הפרש ואת המוחים עצמם. הפרש הרחיק את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר מהסוס.

עוד נמסר כי אין זה מקרה ראשון בו מוכים סוסים באמצעות מוטות עץ המשמשים לשלטים ודגלים, מצורפים תצלומים של סוס שנפגע ע"י המוחים בתקרית אחרת במהלך ההפגנה. בשיחה שהתקיימה באותו הלילה בין מפכ"ל המשטרה לשעבר יעקב שבתאי ומפקד מחוז תל אביב ניצב שאז, עמיחי אשד, ביקש המפכ"ל מניצב אשד לתחקר את האירוע. כעבור מספר שעות זומן הפרש לחקירה במח"ש.
ממשטרת ישראל נמסר בעקבות החלטת ביהמ"ש: "אחר שנקבל את גזר הדין, נשקול עניינו של השוטר במישור המנהלי, כמקובל".
