סגנית שר החוץ שרן השכל הגיבה הערב (רביעי) בחריפות להצהרה המשותפת של צרפת, בריטניה וקנדה אתמול, בה קראו לישראל לעצור את המלחמה: "אם אתם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור תגידו לי אתם: איך בדיוק אמורים להביס את חמאס בלי מלחמה? איך הביסו את דאעש? איך הביסו את הנאצים? באמצעות עימות מזוין.
"מלחמה היא דבר קשה ואכזרי", כתבה השכל בפוסט ברשת ה-X, "אך אם העולם באמת רוצה יציבות ושלום בעזה יש להביס את חמאס, כת מוות נאצית-ג’יהאדיסטית. עדיין יש בידי חמאס 58 חטופים שלנו שהם מסרבים לשחרר. זה בסדר גמור לבריטים, לצרפתים ולקנדים – הם לא צריכים לגור ליד עזה הנשלטת על ידי חמאס, אבל כרגע אנחנו כן".
If you support Israel’s right to defend itself from terror, then you tell me how to defeat Hamas, without a war? How was ISIS defeated? How were the Nazis defeated? Through armed conflict. War is ugly, war is cruel, but if the world truly wants stability and peace in Gaza then… https://t.co/TxcSgYrmqQ
— Sharren Haskel השכל שרן (@SharrenHaskel) May 21, 2025
השכל הוסיפה: "אם לא נשמיד את חמאס, שלוש הבנות הקטנות שלי יצטרכו לגדול כשבסמוך אליהן שולטת כת מוות שמטרתה להשמיד את מדינת ישראל. ב-7 באוקטובר 2023 אמר בכיר חמאס עזי חמד: 'ישראל היא מדינה שאין לה מקום על האדמה שלנו. עלינו למחוק את המדינה הזאת, משום שהיא מהווה אסון ביטחוני, צבאי ופוליטי לעולם הערבי והאסלאמי ויש להשמיד אותה'".
"אני מאמינה שחמאס רוצה להשמיד אותנו", סיכמה השכל את דבריה בפוסט, "כל מדינה מערבית שהייתה גובלת בארגון טרור שמצהיר על כוונתו להשמיד אותה הייתה מגנה על עצמה, ופועלת לחסל את האיום. מדוע הזכות הזו לא ניתנת גם לישראל?"
