accessibility-icon
share-icon
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרן השכל: "אם העולם רוצה שלום - אין מנוס מהכרעת חמאס"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כג אייר ה'תשפה (21.05.25)

2

1

like

1

dislike

סגנית שר החוץ שרן השכל ביקרה הערב בחריפות את הגינויים מצד צרפת, בריטניה וקנדה כלפי מלחמתה המוצדקת של ישראל בארגוני הטרור • "לבריטים, לצרפתים ולקנדים קל לומר לישראל 'תבליגו' — הם הרי לא חיים ליד עזה, תחת איום תמידי של טילים ומנהרות", כתבה סגנית שר החוץ בפוסט בחשבון ה-X שלה


סגנית שר החוץ, חברת הכנסת מטעם הימין הממלכתי שרן השכל, ביקרה הערב (רביעי) בחריפות את הגינויים מצד צרפת, בריטניה וקנדה כלפי מלחמתה המוצדקת של ישראל בארגוני הטרור ברצועת עזה. "לבריטים, לצרפתים ולקנדים קל לומר לישראל 'תבליגו' — הם הרי לא חיים ליד עזה, תחת איום תמידי של טילים ומנהרות", כתבה סגנית שר החוץ בפוסט בחשבון ה-X שלה.

השכל כתבה: "אם אתם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור — אז תגידו לי, איך בדיוק מנצחים את חמאס בלי מלחמה? איך הובס דאעש? איך הנאצים הובסו? זה לא קרה דרך דיפלומטיה — זה קרה באמצעות עימות מזוין. מלחמה היא דבר נורא. היא כואבת, היא אכזרית. אבל אם העולם באמת רוצה יציבות ושלום בעזה — אז אין מנוס מהבסת כת המוות הנאצית-ג'יהאדיסטית ששולטת בה: חמאס. נזכיר – לחמאס עדיין יש 58 חטופים ישראלים שהם מסרבים לשחרר.

לבריטים, לצרפתים ולקנדים קל לומר לישראל "תבליגו" — הם הרי לא חיים ליד עזה, תחת איום תמידי של טילים ומנהרות. אנחנו כן. אם לא נחסל את חמאס, הבנות הקטנות שלי יצטרכו לגדול בצמוד לרצועת עזה שמנוהלת על ידי כת מוות שמצהירה בגלוי על כוונתה להשמיד אותנו. ולא מדובר בהשערה. בכיר חמאס ע'אזי חמד אמר לאחר מתקפת 7 באוקטובר: 'ישראל היא מדינה שאין לה מקום על אדמתנו. עלינו לסלק את המדינה הזו, משום שהיא מהווה אסון ביטחוני, צבאי ופוליטי לאומה הערבית והאסלאמית. חייבים לסיים אותה'.

אני מאמינה שחמאס באמת חותר להשמדת ישראל. כל מדינה מערבית שהייתה גובלת בארגון טרור שמצהיר בגלוי על רצונו להשמיד אותה — הייתה יוצאת להגן על עצמה. אז למה העולם לא מוכן להכיר בזכותה של ישראל לעשות את אותו הדבר?"

maximize-image
images-count1+
ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ונשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: שאטרסטוק

כזכור, בריטניה הודיעה אתמול על השעיית השיחות עם ישראל בעניין הסכם סחר חדש, בעקבות המלחמה המוצדקת של ישראל נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. בנוסף, משרד החוץ בלונדון זימן את שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטבלי, לשיחת "נזיפה" בעקבות הרחבת המלחמה בעזה.

לפי דיווח ברשת sky news הבריטית, שר החוץ הבריטי דייוויד לאמי אמר כי בריטניה השעתה את המשא ומתן עם ממשלת ישראל על הסכם סחר חופשי חדש, וזימנה את שגרירת ישראל להעברת מסר בנושא. לדבריו, "איום הרעב מרחף מעל מאות אלפי אזרחים בעזה – מצב מתועב", והוסיף: "הם מבודדים את ישראל מחבריה, פוגעים באינטרסים של העם הישראלי ובתדמיתה הבינלאומית. נתניהו צריך לסיים עם זה עכשיו".

maximize-image
images-count1+
מארק קרני, ראש ממשלת קנדה | צילום: רויטרס

משרד החוץ בישראל הגיב להחלטה המקוממת של הבריטים והוציא הודעה ובה נכתב: "גם לפני ההודעה מהיום – הנושא כלל לא קודם על ידי הממשלה הנוכחית בבריטניה. מעבר לכך, ההסכם הוא לתועלת הדדית של שתי המדינות. אם בשל אובססיה אנטי-ישראלית ושיקולים פוליטיים פנימיים מוכנה ממשלת בריטניה לפגוע בכלכלה הבריטית זאת החלטה שלה.

הסנקציות נגד המתיישבים ביהודה ושומרון תמוהות, אינן מוצדקות ומצערות במיוחד כשהן ננקטות כשישראל אבלה על קורבן נוסף של הטרור הפלסטיני – צאלה גז ז״ל, שנרצחה בדרכה לחדר הלידה, והרופאים עדיין נאבקים על חיי תינוקה בבית החולים.

המנדט הבריטי הסתיים לפני 77 שנים בדיוק. לחצים חיצוניים לא יסיטו את ישראל מדרכה במאבקה על קיומה וביטחונה נגד אויבים הפועלים להשמדתה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News