סוגיית מעצרו של יונתן אוריך, מהחשודים המרכזיים בפרשת קטאר, הגיעה שוב לשולחנו של השופט מנחם מזרחי בביהמ"ש השלום בראשון לציון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצר הבית שבו הוא שוהה ב-23 ימים, אך השופט מזרחי דחה את הבקשה – והורה לשחררו ממעצר. עם זאת, לבקשת המשטרה, עיכב את ההחלטה ב-24 שעות.
"אין הגיון להורות שחשוד זה ימשיך לשהות במעצר בית" אמר השופט מזרחי. "לא נמסר שהחשוד הפר את תנאי השחרור, שיבש את הליכי החקירה או עשה פעולה אחרת המובילה את המסקנה שיש לייחד אותו משאר החשודים" הוסיף.

בשל הסיבות הללו, מזרחי אמר כי הוא סבור שניתן להקל את תנאי השחרור. "מורה שמעצר הבית יבוטל, החשוד יוכל לנוע חופשי, בליווי אחד הערבים שאושרו על ידי בית המשפט וזאת עד ליום ה01/06. מעכב החלטה זו ל-24 שעות".
לפני כן עו"ד נועה מילשטיין המייצגת את אוריך שאלה את נציג המשטרה "איך מעצר הבית ללא פיקוח מסייע למנוע שיבוש של פעולות?". נציג המשטרה ענה לה את התשובה המדהימה הבאה: "אין אינדיקציה שהוא שיבוש, לכן זה מעיד שזה עוזר".
זו לא הפעם הראשונה שבה השופט מזרחי מורה על שחרורו של אוריך ממעצר בית. כזכור, ב-22 באפריל הורה לשחרר את פלדשטיין ואוריך ממעצר, ואיפשר גם אז עיכוב ביצוע. המשטרה ערערה כצפוי לביהמ"ש המחוזי – שהפך את ההחלטה בעניינו של אוריך, והורה להשאירו במעצר מספר ימים עד ששוחרר למעצר בית.
