לאחר הפרסום בחדשות 14 על כך שבהוראת אלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, אין תקיפות אוויריות בגזרה שתחת פיקודו, בצה"ל בחרו להגיב באופן תמוה וטענו: "בחודשים האחרונים מאז פברואר, לאור השיפור במצב הביטחוני ושהיית כוחות צה״ל במחנות הפליטים, לא זוהו מחבלים הנעים בשטח הפתוח אותם ניתן לתקוף מהאוויר".
בצה"ל המשיכו וטענו כי "פיקוד המרכז ימשיך לפעול במדיניות הברורה שלא השתנתה, לסכל טרור באמצעות תקיפות אוויריות, מעצרים, מבצעים מיוחדים ועוד".

הטענות שהובאו בשמו של בלוט על כך שלא זהו מחבלי במרחב, מגיעות בעוד משפחתה של צאלה גז הי"ד, שנרצחה בדרכה לחדר הלידה, עדיין יושבת שבעה. מלבד הפיגוע הרצחני, שכאמור קרה בשטח פתוח, עשרות רבות של אירועים התרחשו בגזרת פיקוד המרכז – בניגוד לטענות הצבא, שכאמור גם הם בשטח פתוח.
גם מערכת הפוליטית החשיפה מכה גלים.
בעקבות הפרסום – יו״ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, יזמן את בכירי צה״ל לספק הסברים על כך בפני ועדת חוץ וביטחון שתתכנס ביום שני הקרוב ואליו יצטרפו חברי ועדה נוספים לדרישה.

כזכור, אתמול פרסמנו לראשונה כי לפי מידע שהגיע לחדשות 14, בחיל האוויר טוענים כי התקיפה האווירית האחרונה ביהודה ושומרון בוצעה ב-25 בדצמבר 2024, בעוד שבפיקוד המרכז, בראשותו של אבי בלוט, טוענים כי ביצעו תקיפה גם בפברואר 2025.
עם זאת, בשורה התחתונה, לא בוצעה כל תקיפה אווירית בגזרה זו מזה לפחות שלושה חודשים, בניגוד לעמדת הדרג המדיני ולדעה המקצועית של חיל האוויר ואגפים מרכזיים נוספים בצה"ל.

לאור כך, נודע לחדשות 14 שהשר כ"ץ פנה לאלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, בדרישה להבהרות בנוגע להפסקת התקיפות האוויריות. לחדשות 14 נודע כי אלוף בלוט טען להגנתו כי "אין מטרות", אך טענה זו נתקלה בביקורת חריפה מצד גורמים בכירים במערכת הביטחון.
בשיחה עם המערכת, אמרו הגורמים: "שטויות. את המטרות בלוט בוחר, וצריך להעביר לביצוע – מה שלא קורה כי הוא פשוט לא מאמין בתקיפות מהאוויר בגזרה שלו".
