שר החוץ גדעון סער תקף היום (רביעי) בחשבון ה-X שלו את יו"ר "הדמוקרטים" יאיר גולן וראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט לאחר שהשחירו את פני ישראל בעולם: "הם נוטלים חלק פעיל במערכה המדינית, במלחמת התודעה (הסברה) ובמלחמה המשפטית (legal warfare) נגד מדינת ישראל וצה״ל".
זאת בעקבות הדברים שמסר אולמרט בריאיון לרשת הבריטית BBC שלפיהם "מה שישראל עושה כעת בעזה, קרוב מאוד לפשע מלחמה", והוסיף כי "מלחמה ללא מטרה – מלחמה ללא סיכוי להשיג משהו שיכול להציל את חייהם של החטופים".

בתוך כך, אתמול גם גולן הוציא דיבת ישראל וטען בריאיון לרשת ב' כי "מדינה שפויה לא מנהלת לחימה נגד אזרחים, לא הורגת תינוקות כתחביב ולא שמה לעצמה מטרה של גירוש אוכלוסייה".
דבריו של גולן עוררו סערה ציבורית רחבה, ומשפחות שכולות לצד נציגים במערכת הפוליטית קראו להדיחו ואף לפתוח נגדו בחקירה פלילית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אותו בחריפות: "גולן, שמעודד סרבנות והשווה בעבר את ישראל לנאצים בעודו על מדים, הגיע כעת לשפל חדש כשטען שישראל 'הורגת תינוקות כתחביב'".
