לאחר ששיחות המשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס קרסו, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (שלישי) להחזיר ארצה מדוחה את ראשי צוות המשא ומתן, כך מדווח כתבינו המדיני תמיר מורג.
המשמעות – ישראל הולכת להעצמה משמעותית של הלחימה ברצועת עזה, ייתכן שכבר מהיום, אבל עדיין משאירה פתח לחידוש המגעים ולעסקה עם חמאס. צוותים ברמה של דרגי עבודה יישארו בדוחה וימתינו להתגמשות של ארגון הטרור העזתי.

הרמטכ"ל אייל זמיר: "לחמאס יש אופציה אחת – לשחרר את חטופינו"

בהודעה שפרסמה אמש לשכת נתניהו נאמר כי "ישראל מסכימה על ההצעה האמריקנית להשבת החטופים המבוססת על מתווה וויטקוף. הצעה זו הועברה לאחרונה לחמאס באמצעות המתווכות, אך עד כה הוא ממשיך לדבוק בסרבנותו".

הדרג המדיני הורה לצה"ל להיערך להגברת הלחץ הצבאי
בנוגע לסוגיית התיאום עם האמריקנים: מורג מסר כי בניגוד להרבה מאוד פרסומים -התיאום נמשך. אומנם, הממשל האמריקני היה רוצה לראות את ישראל מתגמשת יותר, אבל לא כופה עליה הסכם שהיא אינה מעוניינת בו.

ראש הממשלה מקיים שיחות רבות עם סטיב ויטקוף, השליח של הנשיא טראמפ. בנוסף לזה, הוא נפגש אמש בלשכתו עם מייק האקבי, שגריר ארצות הברית בישראל, והממשל נותר מחויב למטרה של חיסול שלטון חמאס ברצועת עזה וחיסול יכולותיו הצבאיות של חמאס.
גם הרמטכ״ל איל זמיר התייחס לעובדה שאנחנו הולכים להעצמת הלחימה ואמר כי חמאס ישלם את מחיר הסרבנות שלו, אנחנו נלחם בו ונכריע אותו. הפקודה לחמש האוגדות שפרוסות בפאתי הרצועה להסתער פנימה עדיין לא הגיעה, אבל נכון לעכשיו נראה שהיא קרובה מתמיד, וללא ספק קרובה יותר מאשר הסכם שיביא לשחרורם של חטופים נוספים.
