אחרי המסרים שמגיעים מדוחה ביממה האחרונה ולפיהם המשא ומתן תקוע, חמאס מתבצר בעמדתו ודורש את הפסקת המלחמה – הדרג המדיני מעביר היום (שני) הנחיה לצה"ל להיערך להגברת הלחץ הצבאי. צה"ל, נזכיר, כבר בתוך הרצועה עם כוחות גדולים מאוד של חמש אוגדות, וכבר אחרי כמה ימים של תקיפות נרחבות – ועדיין יש עוד כמה אתגרים לפנינו.
האתגר הראשון הוא סיום ההיערכות לבניית האזורים לחלוקת הסיוע ההומניטרי. הסיבה: לחץ מבית, שכל עוד האזורים הללו לא קיימים, הסיוע נכנס באין מפריע ובשלב מסוים יגיע לחמאס.

האתגר השני הוא הנעת האוכלוסייה. על פי הערכות, יותר מ-300 אלף עזתים התפנו מצפון הרצועה, ומחאן יונס התפנו עשרות אלפים. זו פעולה שאפשר לסיים אותה בחלק מהמקומות בתוך שעות, ובחלק אחר בתוך ימים.
האתגר השלישי הוא ליבת התמרון – תפיסת השטחים. השבוע פורסם ב"סאנדי טיימס" כי ישראל נערכת לבתר את הרצועה לעוד שני חלקים. לפי המפה שהוצגה שם, ואם מפה זו אכן משקפת את תוכנית המלחמה – אז אנחנו נראה את צה"ל חוזר לתפוס את מרחב נצרים ומבתר את הצפון לעוד חלק אחד, ובכך תופס קרוב ל-70 אחוזים משטח הרצועה.
עכשיו שלב ההכרעות: מצד אחד, ישראל רוצה לנסות להביא עשרה חטופים חיים ועוד כמה שאינם בין החיים. מצד שני, יש לכך מחיר של דחיית התמרון ושחיקת כוחות המילואים. זה בדיוק הרגע שבו הדרג המדיני והצבאי צריכים לקבל החלטה יחד, לצאת אל הדרך ולהכריע את חמאס.
