מדובר כבר במסורת. יאיר גולן הוא הפוליטיקאי העיקבי ביותר בשמאל הישראלי שנוהג להשמיץ את לוחמי צה"ל. מנהגו לתאר את החברה הישראלית כחברה נאצית החל כזכור עוד בהיותו סגן רמטכ"ל.
כבר אז זכה להנחות מצד הממסד הצבאי והתקשורתי כאשר שיחק לידי התעמולה האנטי ישראלית. גולן כאמור, עיקבי, בעמדותיו וגם היום הוא לא חוזר בו מהשוואותיו בין החברה הישראלית לגרמניה הנאצית.

עכשיו הוא טוען כי חיילי צה"ל הורגים תינוקות פלסטיניים כתחביב. התעמולה החמאסית לא יכלה לבקש הצהרה ארסית יותר מזו של סגן רמטכ"ל לשעבר.
מדובר בפוליטיקאי שמתקשה לרסן את עצמו ולסנן את עמדותיו המתלהמות. את תושבי יהודה ושומרון כינה "תתי אדם" את ראש הממשלה האשים בבגידה ואפילו לא היסס להשמיץ את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
גולן ביקש לחנך מחדש את לוחמי הציונות הדתית והבטיח שכשיעלה לשלטון יקים קורסים במימון המדינה להחזרת חרדים בשאלה. מצד אחד יו"ר הדמוקרטים לא מהסס להשמיץ את לוחמי צה"ל, מצד שני, מדובר באחד הגורמים הבולטים והעיקביים בניסיון להמריד את צה"ל נגד הדרג המדיני האמירה הזו שנאמרה אחרי ה-7 באוקטובר מצטרפת לקריאתו, כפי שחשפנו בעבר בערוץ 14, לסרב לשרת במילואים ככלי להפלת הממשלה. וגם לפני המלחמה היה גולן אחד הגורמים שעודד את הסרבנות בצה"ל.

אולי בגלל גישתו המתלהמת, פעילי מחאה שהיו מעורבים בהפרות סדר, בפגיעה בבית ראש הממשלה ובהטרדת לוחמת מג"ב בהפגנה – מזדהים עם גולן ושיטותיו הפוליטיות.
עידוד סרבנות, השמצת מפקדי ולוחמי צה"ל והשוואת החברה הישראלית וחלקים בה לגרמניה הנאצית, אלו טקסטים ועמדות של מי שנוהג לכנות את יריביו הפוליטיים כ"מכונת רעל" והיום מתיימר להמשיך את מפלגתו של דוד בן גוריון.
