אני רוצה להזכיר לכם מה אמרו פעם על יאיר גולן – מה שניסו למכור לנו. כאילו תווית מופרכת יכולה להפוך איש שמאל מובהק לגיבור לאומי. אבל יאיר גולן היה סגן הרמטכ"ל, הוא פיקד על אלפי חיילים והיום ברדיו הוא אומר את זה: ישראל הורגת תינוקות זו לא פליטת פה, זו עמדה.
זה דפוס וזה מגיע ממי שראה בעיניים את הזוועות של 7 באוקטובר. אתה היית שם, יאיר גולן, ראית ובכל זאת בחרת לתקוף את הלוחמים, לא את המחבלים. ניצלנו בנס. רחף אתה תוקף את מי שמגן עליך, משמיץ את החיילים שעדיין נלחמים בשבילך. זו לא טעות, זו בחירה מוסרית מעוותת.

ולמען האמת? אחרי כל השנים שאתה היית בעמדות הפיקוד, אחרי מה שאנחנו שומעים היום יש תחושה אמיתית שצריך לברך הגומל. סכנת הבדימוס – יאיר גולן הוא ההוכחה שלוחם טוב לא בהכרח הופך למנהיג ראוי. לפעמים הוא הופך למשהו הרבה יותר מסוכן – אדם עם עבר צבאי ומיקרופון בלי אחריות.
צה"ל נלחם עכשיו את המלחמה הכי צודקת בתולדות המדינה. זו מלחמה על חיים, על משפחות, על עתיד ומי שלא מסוגל להבין את זה – שלא יתקרב להנהגה. ויש פה מבחן ברור לשמאל הישראלי –אלה שמטיפים לנו כל היום מוסר שמספרים לנו שהם דואגים ללוחמים שלנו.

לגנץ, ללפיד, לליברמן, לבנט, אחרי שסיימתם עם הגינויים הרפים, תשבו אתו בממשלה או לא? תקימו איתו קואליציה? יש לי תחושה שהתשובה ברורה.
