accessibility-icon
share-icon
ארכיון | צילום: דובר צה"ל
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

יהודה חיראק ז"ל נהרג מאש כוחותינו בעת שפעלו להשמדת מנהרה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כב אייר ה'תשפה (20.05.25)

20

12

like

5

dislike

תחקיר ראשוני שבוצע על ידי צה"ל קובע כי יוסף יהודה ז"ל לקח חלק בפעילות להשמדת תשתיות טרור בצפון הרצועה, כאשר בעת ששהה בתוך האיתור שבו נמצא הפיר - הוא נהרג כתוצאה מירי דו-צדדי של הכוח אשר אבטח את המרחב


סמל יוסף יהודה חיראק ז"ל, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית 601, נהרג אתמול בפעילות צבאית במרחב שבו נחשפה מנהרה בצפון הרצועה. מתחקור ראשוני עולה כי חיראק, שהוא למעשה החלל הראשון במבצע "מרכבות גדעון", נהרג כתוצאה מירי דו-צדדי.

maximize-image
images-count1+
יוסף יהודה חיראק הי"ד | צילום: דובר צה"ל

לפי הפרטים שעלו בתחקיר, צוות הקרב של חטיבה 401, שפועל כעת בצפון הרצועה, לקח חלק במשימה להשמדת תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע. אמש (שני) כוח נכנס למרחב ואיתר פיר, הכוח ביצע פעולות חקר בפיר כדי להתחבר למנהרה לשם השמדתה. בזמן הזה הייתה פלוגה נוספת שאיבטחה את הכוח. כאמור, לאחר התחקיר הראשוני, נקבע כי יוסף, ששהה בתוך האיתור, נהרג כתוצאה מירי דו צדדי של הכוח אשר אבטח את המרחב.

בתוך כך, בשעה זו יוסף יהודה ז"ל מובא למנוחות בהר הרצל. אמונה, אלמנתו, הספידה אותו בבכי קורע לב: "רוצה להגיד לך תודה, אתה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים". אמונה תיארה בכאב את האובדן הגדול: "לא יודעת למה זה נורמלי שאני עומדת פה וכאילו אמורה להספיד אותך, זה לא משהו שאפשר להגיד. בא לי שפשוט תבוא עכשיו עם החיוך הענק שלך ותגיד שהכל סתם בדיחה ואיזה כייף לחזור הביתה".

maximize-image
images-count1+
צילום: דוברות בנימין

אלמנת הלוחם סיפרה שיוסף יהודה נהג להגיד לה שעם ישראל מעריץ אותה על השליחות שלהם, והוסיפה בגרון חנוק: "אני רוצה לומר לך שאתה הכי מוערץ בעולם. איזו זכות שנפלת מתוך השליחות הזאת". היא שיתפה כי תחושת השליחות בתפקידו כלוחם תמיד הייתה נר לרגליו: "היית כולך חדור בגאווה על השליחות הזאת והיית מוכן למסור את הנפש כפשוטו. אשרי עם ישראל שיש לו חיילים כמוך".

עקבו אחרינו גם ב-Google News