סמל יוסף יהודה חיראק ז"ל, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית 601, נהרג אתמול בפעילות צבאית במרחב שבו נחשפה מנהרה בצפון הרצועה. מתחקור ראשוני עולה כי חיראק, שהוא למעשה החלל הראשון במבצע "מרכבות גדעון", נהרג כתוצאה מירי דו-צדדי.

לפי הפרטים שעלו בתחקיר, צוות הקרב של חטיבה 401, שפועל כעת בצפון הרצועה, לקח חלק במשימה להשמדת תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע. אמש (שני) כוח נכנס למרחב ואיתר פיר, הכוח ביצע פעולות חקר בפיר כדי להתחבר למנהרה לשם השמדתה. בזמן הזה הייתה פלוגה נוספת שאיבטחה את הכוח. כאמור, לאחר התחקיר הראשוני, נקבע כי יוסף, ששהה בתוך האיתור, נהרג כתוצאה מירי דו צדדי של הכוח אשר אבטח את המרחב.
בתוך כך, בשעה זו יוסף יהודה ז"ל מובא למנוחות בהר הרצל. אמונה, אלמנתו, הספידה אותו בבכי קורע לב: "רוצה להגיד לך תודה, אתה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים". אמונה תיארה בכאב את האובדן הגדול: "לא יודעת למה זה נורמלי שאני עומדת פה וכאילו אמורה להספיד אותך, זה לא משהו שאפשר להגיד. בא לי שפשוט תבוא עכשיו עם החיוך הענק שלך ותגיד שהכל סתם בדיחה ואיזה כייף לחזור הביתה".

אלמנת הלוחם סיפרה שיוסף יהודה נהג להגיד לה שעם ישראל מעריץ אותה על השליחות שלהם, והוסיפה בגרון חנוק: "אני רוצה לומר לך שאתה הכי מוערץ בעולם. איזו זכות שנפלת מתוך השליחות הזאת". היא שיתפה כי תחושת השליחות בתפקידו כלוחם תמיד הייתה נר לרגליו: "היית כולך חדור בגאווה על השליחות הזאת והיית מוכן למסור את הנפש כפשוטו. אשרי עם ישראל שיש לו חיילים כמוך".
