שוטרי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז, יחד עם יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 חשפו בתום חקירה סמויה, רשת הונאה בתחום הקריפטו בהיקף של יותר מ- 25 מיליון ש"ח, כך נמסר היום (שני) מדוברות משטרת ישראל, שציינה לצד זאת כי נעצרו שלושה חשודים בעבירות מרמה, מס והלבנת הון, תוך תפיסת הכספים.
לפי ההודעה, השוטרים ניהלו בשבועות האחרונים חקירה סמויה עם קבלת דיווח בדבר חשד לעבירות הונאה במטבעות קריפטו בשיטה המוכרת כ"עוקץ הרוסי". שלושת החשודים נכלאו בתום חקירתם ומעצרם הוארך לבקשת המשטרה על ידי בית המשפט בראשון לציון עד ליום חמישי הקרוב.

כפי שחשפו חוקרי המשטרה, שלושת החשודים התחזו לאנשי חברת השקעות בקריפטו ויצרו קשר עם הקורבנות- מבוגרים דוברי השפה הרוסית – ושכנעו אותם להשקיע דרכם במטבעות דיגיטליים. עם קבלת הכספים, החשודים ניתקו את הקשר עם הקורבנות ונעלמו יחד עם הכסף המוערך בכ 25 מיליון שקלים.
לדברי המשטרה, עם מעבר החקירה אמש לשלב הגלוי, בלשי המשטרה עצרו את שלושת החשודים – תושבת חיפה ותושב אריאל בשנות ה 50 לחייהם ותושב רחובות בן 21, ותפסו ברשותם מטבעות קריפטוגרפים בשווי 25 מיליון שקלים וכ-280,000 שקלים נוספים בחשבונות בנק ומזומן.
