השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הערב (שני) בחריפות את התנהלות הממשלה בעקבות חידוש הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. במהלך ראיון בתוכנית "הפטריוטים" עם ינון מגל, טען בן גביר כי ההחלטה מהווה סכנה לחיילי צה"ל.
"הסיוע מסכן את חיילי צה״ל", אמר בן גביר והוסיף, "הסיוע ההומניטרי הזה, בסופו של דבר, מגיע לחמאס. הוא מחזק את שליטתו בשטח. זו טעות ענקית". לדבריו, "אם החטופים שלנו לא אוכלים – גם בחמאס לא יאכלו".

השר בן גביר הדגיש כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בניגוד לעמדות שהוצגו בעבר. "נתניהו עצמו אמר לפני כמה שבועות שלא יכניסו סיוע הומניטרי לכל מרחבי הרצועה. פתאום עכשיו זה משתנה?".
במהלך השיחה ציין בן גביר כי הוא מעניק לראש הממשלה גב פוליטי, אך אינו מהסס למתוח ביקורת כשנדרש: "אני אוהב את נתניהו, אבל הוא לא אלוקים. כשיש טעות – אני מבקר אותו".

על הלחצים הבינלאומיים שהובילו להחזרת הסיוע אמר בן גביר: "אם הייתי במקומו של נתניהו, והיה מתקשר אליי טראמפ או שר החוץ של מדינה באירופה – הייתי אומר להם: אנחנו אוהבים אתכם, אבל הילדים שלנו קודמים".
ברקע הדברים – הכנסתן של חמש משאיות סיוע הומניטרי לרצועה, בניסיון לבלום את הביקורת הבינלאומית על ישראל. בן גביר התעקש: "אין רעב בעזה. בדיון שנערך הציגו מסעדות, שווקים, אוכל בבתים. אני נגד הכנסת סיוע באופן מוחלט".
לסיכום, בן גביר חזר על עמדתו: "להכניס אוכל לארגון טרור – זו סכנה. הסיוע הזה מסכן חיילים. אסור שזה יימשך".
