הטרור ממשיך להרים ראש: מחבלים פתחו (הערב) באש לעבר כוח צה"ל שעמד במחסום גנות בצפון השומרון. לפי הדיווח הירי בוצע מכיוון הכפר סבטסטיה, לא היו נפגעים בקרב הלוחמים ולא נגרם נזק.
זהו פיגוע ירי השני במהלך השבוע האחרון. רק ביום רביעי האחרון, נרצחה צאלה גז הי"ד, לאחר שמחבל ירה לעבר רכבה בעת שנסעה עם בעלה ללדת את בנם הרביעי. צאלה נפצעה באורח אנוש, ונפטר מפצעיה בביה"ח בלינסון. גניקולוג בכיר הצליח ליילד את צאלה ומצב התינוק קשה.

במהלך הפיגוע, צה"ל בהנחיית הפיקוד הבכיר, הוציא הודעה ובה נאמר ללוחמים בגזרה כי עליהם להתכונן ל"ירידת מתיישבים למרחב הכפרי". ההודעה של הפיקוד גררה זעם רב בקרב התושבים נגד אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט, בטענה שהוא נטוע עמוק בקונספציה של השישה באוקטובר.
