אחת הפרצות הגדולות ומקור הנשק המשמעותי שממנו ניזונים העבריינים במגזר הבדואי בנגב – אלו בסיסי צה״ל ושטחי הכינוס. רק לפני שלושה שבועות חשפנו כאן בחדשות 14 שעל פי הערכות המשטרה למעלה מ-120,000 נשקים ואמצעי לחימה מוחזקים בידי העבריינים בפזורה הבדואית בנגב, ולמעלה מ-70 אחוזים מהם – נגנבו מבסיסי צה״ל.
הערב אנו מפרסמים לראשונה כי במבצע ממוקד של שוטרי מרחב נגב במחוז הדרומי שהתנהל בימים האחרונים, נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה רבים – כולם שייכים לצה״ל ונגנבו מאחד מבסיסיו בדרום הארץ.

בתמונות ניתן לראות מאג צה״לי טעון בשרשרת קליעים, נשקים ארוכים עם סממנים ברורים של צה״ל ואפילו ארגזי תחמושת חדשים עמוסים בכדורים – היישר משטחי הכינוס הצה״ליים.
המשטרה אמנם מחויבת לאכוף את החוק ולאסוף את הנשקים הרבים הללו שמסתובבים ברחבי הפזורה הבדואית בנגב, אך אין ספק – שהאחריות המשמעותית והדחופה – מוטלת על צה״ל. שטחי הכינוס והבסיסים – הפכו לספק הנשק הגדול ביותר בקרב העבריינים. זוהי הפקרות שמישהו חייב לטפל בה, ויפה שעה אחת קודם.

