חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד הושעה היום (שני) מדיוני ועדת חוץ וביטחון עד להודעה חדשה, זאת לאחר שהצביע נגד הארכת צווי 8 למערך המילואים. הוועדה צפויה להתכנס שוב מחר כדי לאשר את הארכת הצווים.
המהלך החריג מגיע על רקע התנגדותו של הלוי למדיניות הביטחונית הנוכחית, ובעיקר לתכנית "מרכבות גדעון", במסגרתה מתוכננת המשך הלחימה בעזה. לדבריו, התכנית אינה מבטיחה הכרעה של ממש, אלא עלולה להנציח את שלטון חמאס.

בתגובה להשעייתו אמר הלוי: "לא אותי הדיחו היום. הדיחו את קולם של אלפי קצינים וחיילים שמסורים למלחמה, אבל רק למען הכרעה מלאה, רק למען ניצחון. לצערי, לפי התכנית החדשה, חמאס ימשיך לשלוט בשטח ולקבל סיוע. כך לא מנצחים אויב".
הלוי הוסיף: "אחרי עשרים חודשים של כישלון מבצעי במחיר דמים עצום, זו האחריות שלי ושל כל חבר כנסת לוודא שצה"ל הפיק לקחים לפני שמאשרים שליחת חיילים לקרב. כל עוד אני בכנסת – אמלא את תפקידי ללא מורא".
