accessibility-icon
share-icon
דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט | צילום: שאטרסטוק
דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט | צילום: שאטרסטוק

ארה"ב: אמרנו לאיראנים ישירות - העשרת אורניום היא קו אדום

רון דויטש

רון דויטש

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

2

0

like

0

dislike

דוברת הבית הלבן חזרה על הקו האדום שהציב שליחו של הנשיא טראמפ לפיו ארה"ב לא תתיר לאיראן להעשיר אורניום • לדבריה עמדה זו הושמעה לאיראנים גם בחדרי חדרים וזאת בניגוד לטענתו של שר החוץ עראקצ'י


על רקע שיחות הגרעין הנמשכות בין וושינגטון לטהראן ולאחר ששר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י טען שקיימים פערים בין העמדות האמריקאיות הפומביות לאלו המושמעות בחדרי חדרים, דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט חזרה היום (שני) על הקביעה שהעשרת האורניום היא קו אדום עבור ארה"ב – מה שלדבריה נאמר לאיראנים גם בחדרי חדרים.

הדוברת התייחסה לקו האדום שהציב יועצו של טראמפ סטיב ויטקוף בריאיון האחרון שנתן ובו שלל את האפשרות שטהראן תעשיר אורניום: "אנחנו מחויבים במאת האחוזים לקו האדום הזה", הדגישה לוויט והוסיפה: "השליח המיוחד ויטקוף  הבהיר זאת באופן חד משמעי לא רק לציבור האמריקאי אלא גם בשיחות שקיים ישירות עם האיראנים".

maximize-image
images-count1+
סטיב ויטקוף | צילום: רויטרס

ההבהרה מצד וושינגטון הגיע יממה לאחר ששר החוץ האיראני פרסם פוסט ברשת X בשפה האנגלית ובו טען שקיים חוסר עקביות בין העמדות שמציגים האמריקאים בפומבי לבין אלו שבחדרי חדרים.

"האמריקאים יכולים להצהיר מה שירצו כדי לרצות קבוצות מסוימות שהם רואים לנכון", כתב עראקצ'י וטען ש"איראן לא תנהל משא ומתן פומבי". עוד הוסיף השר האיראני כי "אנחנו רואים חוסר התאמה בין מה שבני שיחנו אומרים באופן פומבי ומה שהם אומרים בפומבי, ובין מה שהם אומרים בשבוע אחד לעומת האחר".

maximize-image
images-count1+
שר החוץ האיראני | צילום: רויטרס

הפוסט פורסם לאחר ששליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סטיב וויטקוף הבהיר בריאיון ל-ABC כי לארצות הברית יש קו אדום "ברור מאוד" במשא ומתן בהסכם גרעין עם איראן והוא כי המשטר לא יוכל להעשיר אורניום.

"אנחנו לא נאפשר כל יכולת של העשרה אורניום, אפילו לא ברמה של אחוז אחד", הדגיש ויטקוף והסביר כי העשרה תאפשר התחמשות בגרעין צבאי והממשל לא מוכן לאפשר פצצה גרעינית לאיראן, בעודו מאשר כי נשלחה הצעה לאיראנים שלדעתו "נותנת מענה ל"בעיה הזו" ולא מזלזלת בכבוד שלהם" .

עקבו אחרינו גם ב-Google News