accessibility-icon
share-icon
שר החוץ גדעון סער | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
שר החוץ גדעון סער | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

גדעון סער: "צריך לנהל את המלחמה באופן אחראי ומציאותי"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

15

1

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער בהתייחסות להכנסת הסיוע ההומניטרי: ״צריך לנהל את המלחמה באופן אחראי ומציאותי. הלגיטימציה והזירה הבין לאומית הן חלק מזירת המלחמה״


שר החוץ גדעון סער נפגש היום (שני) עם משלחת של ארגון ההסברה הפרו-ישראלי StandWithUs. שר החוץ  התייחס בדבריו להכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה ואמר: ״אנחנו מחויבים למטרות המלחמה, להחזיר את כל החטופים ולהסיר את האיום של חמאס, הדבר הזה יקרה רק אם נפרק את כל היכולות שלהם. אנחנו נפרק את היכולות שלהם.

סער הוסיף: "בסיוע ההומניטרי כעת ייכנס אוכל לתינוקות וציוד רפואי, קמח עבור מאפיות ועוד מוצרי צריכה בסיסיים שמיועדים עבור מטבחים ציבוריים שארגונים בינלאומיים מפעילים בעזה. אנחנו עושים את הדבר הזה כדי לגשר על התקופה עד שתתחיל חלוקת המזון בהתאם לתוכנית החדשה שמטרתה: סיוע לתושבים ולא לחמאס.

maximize-image
הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ארכיון | צילום: פלאש 90

חמאס הוא האחראי הבלעדי למלחמה. זה לא רק כי הוא תקף בשביעי באוקטובר, זה גם כי הוא עדיין מסרב לשחרר את החטופים ולהתפרק מנשקו, והוא גם לא מסכים למתווה של השליח וויטקוף.

עלינו להיות עקביים ובטוחים שאנחנו מבצעים את המלחמה באופן שבו המדינות החברות שלנו יוכלו לתמוך בה. לפי ההערכות של צה״ל היום אנחנו קרובים לקו האדום, אנחנו לא מעוניינים לחצות אותו ואנחנו מעוניינים לענות על החששות של החברים שלנו. צריך לנהל את המלחמה באופן אחראי ומציאותי, הלגיטימציה והזירה הבין לאומית הן חלק מזירת המלחמה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News