הסמל סיפר: "חברנו לאירוע בצפון הרצועה והתחלנו לטפל בפצועים יחד עם הפרמדיקית בשטח. היה מטען, שמונה לוחמים נפצעו, חלקם בפגיעות ראש, שאיפות עשן ושברים. הפינוי היה מהיר מאוד – פחות משעה, מהרגע שחברנו אליהם ועד שעלו למסוק בדרך לסורוקה".

לדבריו של החובש, מערך הרפואה הצבאית עשה קפיצה משמעותית מאז פרוץ המלחמה: "הפרוטוקולים מתעדכנים כל הזמן, הפינויים הרבה יותר מהירים ואנחנו מכירים את השטח. יודעים איפה לעבוד ואיך לפעול בצורה הכי יעילה".
על האתגר הנפשי הכרוך בטיפול תחת אש שיתף: "אתה חייב לנתק את הרגש ברגע כזה. בהתחלה זה קשה, אבל עם הזמן אתה לומד לעבוד באדרנלין ורק אחרי האירוע הרגשות מגיעים. אנחנו יושבים, מעבדים את כל מה שקרה ורק אז מתחילים לעכל. הכי מספק זה לראות את החבר'ה חוזרים אחרי החלמה ליחידה. זה שווה את הכל".

כזכור, דובר צה"ל פרסם בשבוע שעבר תיעוד בלעדי בו נחשפה פעילותם של אנשי חיל הרפואה בזמני פינוי מהירים במיוחד – שלדברי צה"ל נחשבים מהמהירים בעולם.
