שחקנית התאטרון ואשת השמאל רבקה מיכאלי התארחה אמש (ראשון) בתוכנית "פתחי את שי", לראיון ארוך על היחסים בין שמאל לימין, הדעות הפוליטיות שלה, מצב החברה בישראל מאז שבעה באוקטובר וגם על תרבות וסאטירה בישראל, כשאת הראיון היא פתחה במילים: "לכל אהוביי, אני מתנצלת שאני פה".
"למה את צריכה להתנצל בפני כל החברים שלך? אנחנו מדברים על תרבות, על סאטירה, על הומור. למה את צריכה להגיד, לחזור לחברים שלך ולהגיד, סליחה שהייתי בערוץ 14?" שאל אותה פתחי. "כי אנחנו מחרימים בעיקרון", ענתה מיכאלי.

"רגע, יחרימו אותך עכשיו, בגלל שאת פה?" הקשה גולדשטיין. בתגובה, ענתה מיכאלי: "אם אני מוחרמת מכל צד, אני ארגיש נפלא, מאוזנת. הכי טוב. יש לי תוכנית ב-103FM. יש לנו פרומו בפייסבוק. יש גברת, אפילו יותר מאחת, שכל תוכנית היא כותבת לי. למשל, היא כותבת "מנוולת", "עוכרת ישראל", היא כותבת, "תעיפו אותה מהמסך". עכשיו, הנקמה שלי בה היא "הנה, את רואה, אני בערוץ 14. תסגרי את המסך. את יודעת מה אני אשלם לך אם תסגרי להם?"
"תגידי לי, עכשיו אני רוצה לשאול אותך באמת", אמר שי, "אנחנו מדברים על זה, כן? מה זה החרמות האלה? את באמת אחת הנשים הוותיקות בתעשיית התקשורת ובבידור. מה קורה כאן? כל צד מחרים?" בתגובה, אמרה מיכאלי: "אני לא מחרימה, אבל אני עקבתי אחרי כמה תוכניות וראיתי איזה שקרים, באיזה דברים נוראיים, ושראש ממשלה שלא מדבר באף מסיבת עיתונאים בוחר לבוא אליכם, כי שואלים אותו שאלות שנוח לו איתן".

"אולי כי לא הוגנים איתו בערוצים האחרים?" הקשה שי. "לא נכון, הגונים איתו", ענתה מיכאלי. בתגובה, הבהיר פתחי: "שקרים ראיתי בערוצים אחרים". לזה, הגיבה מיכאלי: "הוא משקר רק בערוץ שלכם. ובערוצים אחרים הוא לא יכול לשקר פשוט".
לאחר מכן, התייחס פתחי לתגובות הקהל על הופעתה של מיכאלי בתוכנית: "הולכים להגיד לי, אולי כבר היום בלילה או מחר, מה הבאתם את מי שעומדת לצד בצלם שמגינה על מחבלים?" השחקנית המפורסמת הגיבה בגאווה ואמרה: "מה זה לצד? אני חברה בבצלם".

"בצלם היום מגינה על הפלשתינים ועל הנוח'בות, גם בנושא החטופים", אמר פתחי. בתשובה, ענתה מיכאלי: "אני לא חושבת שאני מגנה על הנוח'בות, אני מגנה על הפלשתינים, כי אני חושבת שרצח עם זה רצח עם. בצלם חושבת שאדם נברא בצלם".
שי לא הרפה מהנושא, ושאל: "תגידי, אבל אחרי שבעה באוקטובר, משהו לא השתנה אצלך?" בתגובה, ענתה מיכאלי: "השתנה אצלי הרבה מאוד. אף פעם לא אהבתי רוצחים. בוודאי שהמתועבים האלה שהגיעו משם, זה בלתי נסלח, בלתי עביר".
"אבל הם לא מנותקים מהפלשתינים", הבהיר שי. "הם לא, גם הממשלה שלנו לא מנותקת. מה אתם חושבים? אתה ראית את התוכנית על הנאצים? אחד שם אומר, 'למה הרגתם ילדים?' והשני אומר לו, 'כי אני לא רוצה שהילדים שלי יצטרכו להילחם בילדים של אלה'. עכשיו, זאת תשובה שהייתה יכולה להגיע מטעם שרי ישראל".

"אז מה למדת מהשביעי באוקטובר?" שאל פתחי, והבהיר "אני באמת שואל באהבה, כי אני גדלתי עליך ואני מעריץ אותך. מה למדת משבעה באוקטובר, שארגון נאצי פשט על קיבוצים, הרג, רצח, אנס, ועכשיו את הולכת עם סיכת חטופים, ואת פועלת למען החטופים. החטופים חוזרים ואומרים, אין שם חף מפשע אחד, כולם, כולם, כולם היו עוינים, שנאו אותנו ורצו שנמות".
"אז מה, נקיף את עצמנו מחנות מוות? ישראל תקיף את עצמה בקרמטוריומים? למוטט את החמאס, לא הצליחו. לגרש אותם, אולי נצליח", טענה מיכאלי. "הם לא רוצים לחיות איתך. הם רוצים להרוג אותך", ניסה להסביר שי. "אז נתגונן", ענתה, "אבל עוד לא ניסינו שלום, צריך לנסות".

"שמתם לב, החטוף ששוחרר עכשיו, עידן אלכסנדר, כולם אומרים תודה לטראמפ, ויש מי שמתרעם איך מודים לטראמפ ולא לביבי", אמרה מיכאלי, "מי היה החטוף הקודם ששוחרר? מישהו שם לב? מי היה? גם טרופונוב, אלכסנדר טרופונוב. מי שחרר אותו?"
"מי שחרר 190 חטופים אחרים? אי אפשר לקחת שני מקרים מתוך כמעט מאתיים", התרעם שי. "בגלל שלחצו על עסקה, ועכשיו לוחצים להפסיק את העסקה, ואפשר היה מזמן לגמור את העסקה הזאת", אמרה מיכאלי. "אני ראיתי שממשלת ישראל, רה"מ, וכל מחנה הימין, את שיושבת בערוץ שרבים צופים בו, עצרו חודשים ארוכים, כדי לחלץ את החטופים. זה מגיע גם לחטופים, גם למשפחות החטופים, וגם ללוחמים שאיבדנו בדרך. אנחנו עצרנו בשביל לעשות עסקאות", אמר פתחי.
לאחר מכן, החליטו המראיינים לשנות נושא, ואמרו למיכאלי: "את באמת הגברת הראשונה של הבידור הישראלי. כשאת מסתכלת על הבידור הישראלי היום. את שמחה, את מאוכזבת?" בתגובה, אמרה מיכאלי: "אני בעיקר עכשיו מתעסקת עם תיאטרון הרבה מאוד, ואני רואה הרבה הצגות. והתיאטרון היום הוא ברמה בלתי רגילה שלא הייתה, לא הייתה, פשוט לא הייתה קודם".
לאחר מכן, דיברו השניים עם מיכאלי על תוכנית הסאטירה בהשתתפותה ששודרה בשנות ה-70: "ניקוי ראש" תקפה גם את השמאל, גם את הימין, גם תופעות חברתיות", אמרו המנחים. "זו באמת הייתה סאטירה — וכולם התלוננו עלינו, מכל הצדדים", נזכרה מיכאלי, "לא היה אחד שלא נעלב מזה".

בנוסף, סיפרה מיכאלי על הצגה חדשה בכיכובה, "נומי ונורמה" בתאטרון הקאמרי. "אני הרשעית בעיקר", סיפרה השחקנית, "רשעית וממורמרת, שמאלנית רשעית, אין דבר כזה" צחקו המנחים. "כשאתה רואה סדרות — את מי אתה זוכר? את הרשעים", אמרה מיכאלי.
"איך מתקרבים?" של פתחי. "לשמוע, באמת לשמוע", ענתה מיכאלי, "אני יכולה להתקומם, אבל שמחה להיפגש אתכם ושמחה להיות פה. גם קיבלו אותי נורא יפה". בתגובה, סיפר לה שי כי כשהכריזו בערוץ שרבקה מיכאלי באה: כולם התרגשו.
לסיכום, סיפר פתחי למיכאלי על הדמות של שי – ברוריה מקפלן: "אולי נעשה מערכון עם ברוריה — ואת תשחקי אותה?" מיכאלי הפתיעה ואמרה: יש אופציה כזאת".
