נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לשוחח היום (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשעה 17:00 (שעון ישראל), במטרה לקדם את המשא ומתן להפסקת אש באוקראינה. לפי הקרמלין, השיחה תתבסס על תוצאות הפגישה באיסטנבול בשבוע שעבר בין משלחות רוסיות ואוקראיניות, אשר הסתיימה ללא פריצת דרך.
טראמפ, שהתחייב לשים קץ למלחמה עוד במהלך מסע הבחירות שלו, מתכוון לדבר גם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועם גורמים בנאט"ו. הבית הלבן ציין כי הנשיא תומך בהפסקת אש ללא תנאים מוקדמים למשך 30 יום. עם זאת, עד כה נרשמה התקדמות דלה.

באיסטנבול סיכמו הצדדים על חילופי אלף שבויים, אך אוקראינה האשימה את רוסיה בשליחת משלחת זוטרה וחסרת סמכות. הקרמלין השיב כי פגישה ישירה בין פוטין לזלנסקי אפשרית רק אם יושגו הבנות מוקדמות.
הבוקר הבהירו מנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה בשיחה עם טראמפ את עמדת המערב: דרישה להפסקת אש מיידית ואיום בסנקציות נוספות אם רוסיה לא תשתף פעולה. זלנסקי עצמו נפגש אתמול עם סגן הנשיא האמריקאי ג'יי.די. ואנס, וביקש סנקציות נוספות לצד תמיכה ביטחונית וכלכלית.
בתוך כך, דיווחה אוקראינה כי הלילה שיגרה רוסיה מספר שיא של רחפנים לעבר יעדים שונים במדינה, ובהם קייב וחרסון – שם נהרגו שני אזרחים. פוטין, מצדו, חזר והבהיר את דרישתו: "לחסל את הגורמים שהציתו את המשבר וליצור תנאים לשלום יציב".
