הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל אתמול (ראשון) החלטה שגררה אחריה ביקורות אדירות מאד מימין – הכנסת סיוע הומניטרי לעזה, זאת מבלי לקבל אף הבטחה לסיוע לחטופינו שמורעבים במנהרות. השר לביטחון לאומי בן גביר זעק נגד הכנסת הסיוע, אבל כחבר קבינט, גם הוא לא חף מביקורת.
"במקום לצעוק מול מצלמות, אולי תסביר לציבור איך כחבר קבינט לא הצלחת להזיז כלום כל הזמן הזה והגענו למצב הנוכחי בלי חלופה ראויה שמוכנה? הכתובת הייתה על הקיר" כתב ח"כ דן אילוז מהליכוד לבן גביר.
לדבריו, כמעט שנה וחצי חלפו מאז שדרש להקים מנגנון חלופי להעברת הסיוע לחמאס – אבל עדיין לא נמצא פתרון. "במקום זה, ממשיכים להזרים סיוע כמעט באותו מנגנון שעלול לחזק את האויב כי אין חלופה מוכנה עדיין. מה עשו בקבינט כל השנה הזאת – חוץ מלטמון את הראש בחול?".

אתמול, בתום הדיון בקבינט שבו התקבלה ההחלטה השנויה במחלוקת, לשכת בן גביר הוציאה הודעה: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו". בהמשך, בן גביר פנה לרה"מ ברשתות החברתיות: "אדוני רה"מ, לחטופים שלנו אין הומניטרי!".
בתוך כך, לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה, לא לפני שהיא "מגלגלת אחריות" לכך שהתקבלה בהמלצת צה"ל. "מתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס, ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס". רה"מ נתניהו בעצמו התייחס היום להחלטה וטען כי "אסור לנו להגיע למצב של רעב – אחרת לא יתמכו בנו".
