accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90
יאיר אלטמן
יאיר אלטמן
44

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)


הפייק הגדול: הפסקת המלחמה לא תביא לשחרור כל החטופים

דווקא בשם ההומניות, אסור לישראל לעצור כעת: הפסקת הלחימה לא תוביל לשחרור מלא של החטופים, אלא תעניק לחמאס חסינות בינלאומית, תגביל את חופש הפעולה של צה"ל - ותקרב את ה־7 באוקטובר הבא


אני רוצה שיהיה ברור לכל ההומניים למיניהם שמייחלים, לוחצים, דורשים את שחרור החטופים תמורת הפסקת המלחמה. זה חוסר הבנה מוחלט של המציאות וההשלכות כלפי החטופים, כלפינו ואפילו כלפי עזה.

אני אדם הומני ובגלל שאני כזה אני מתנגד בתוקף להפסקת המלחמה עד הוצאה חמאס / פירוקו והבאת גורם שלטוני אחר. בגלל שהכל פוליטי, הכל מקוטב, לימדו חלק מאיתנו לחשוב שאם זה נגד ביבי אז זה טוב לנו. אין שום קשר וחיסול חמאס ושחרור חטופים צריך להיות דבר שבקונצנזוס, לא משנה מי בשלטון.

צריך להבין את המשמעויות של הפסקת הלחימה:

1. בניגוד למה שמספרים לנו לא נוכל לחזור להילחם. חמאס ידרוש ערבויות בינלאומיות כמו ערבות של ארה"ב ומדינות נוספות והחלטה של מועצת הביטחון.

2. הנצחת שפיכות הדמים: ההסכם הזה יחייב אותנו אבל לא את חמאס שיחל בשיקום כוחו הצבאי עד ל-7 באוקטובר הבא בעוד כמה שנים.

maximize-image
images-count3+
מחבלים עזתים פורצים את הגדר בשבעה באוקטובר | צילום: שטארסטוק

כן, כל ההרוגים, החיילים הגיבורים שהקריבו את נפשם, הכל היה לשווא בגלל ראיה קצרת מועד וילדותית של כאן ועכשיו. ואת החטופים יחליפו שמות חדשים של אנשים שחיים כאן איתנו ואיננו יודעים את שמם.

3. לא כל החטופים ישוחררו. זה הפייק הכי גדול בסיפור הזה. חמאס יספר לנו שלא מצא, שלא יודע מה עלה בגורל וכו' של מספר מצומצם של חטופים כי הם קלף להמשך הישרדותו. אלו רון ארדים הבאים שמי שדורש את סיום המלחמה לא לוקח בחשבון. או נוח לו להתעלם

maximize-image
images-count3+
עזתים ליד טנק בגבול עזה ב-7 באוקטובר | צילום: פלאש 90

4. הלחץ הבינלאומי רק יגבר: חשבתם רגע כמה אנו משלמים על המבצעים והמלחמות המדממות בעזה? היחסים עם טורקיה, עם אירופה, עם הממשלים הדמוקרטים בארה"ב, חרמות, תיירות, אנטישמיות בקמפוסים – כל אלו ניזונים מסיפור הקורבנות העזתית. כמו בריטואל ניצחי – הם טובחים, אנחנו מגנים ומאושמים בפשעי מלחמה. חייבים לשים לזה לסוף. חייבים לשבור את המעגל. חייבים להוציא את חמאס מעזה

5. שלטון חמאס הוא רע קודם כל לעזתים ואחר כך לנו ולכל העלם: לאלו שמדברים בשם המוסר על מצבם הקשה של העזתים אזכיר: חמאס מענה, מוציא להורג ושולט שילטון אכזר וחסר זכויות אדם לנשים, הומואים וכל מי שליברל או לא חושב כמוהו. עזבו אותנו. זה האנטי תזה הכי גדולה לכל ערך ליברלי שהוא או כמו שאמר פעם מישהו חכם ממני "גייז למען עזה זה כמו עופות למען KFC".

maximize-image
images-count3+
חמאס בעזה | צילום: פלאש 90

סיכום: לשחרר חטופים כן וכמה שיותר, אבל הפסקת המלחמה היא גם הפקרת החטופים, גם הנצחת המצב, גם הפסד לחמאס וגם חזרה על ה-7 באוקטובר על כל המשתמע כולל חטופים חדשים. יש דברים חשובים יותר מ"רק לא ביבי".

אין בררה אחרת אלא להמשיך עד הסוף. גם כשחילצנו חטופים בעבר לקחנו בחשבון שזה עשוי לסכן אותם. אבל להשאירם בשבי יסכן אותם ואותנו יותר. הפתרון הוא לא להיכנע כי המשמעות גרועה יותר.

maximize-image
images-count3+
מחבלי חמאס ברצועת עזה | צילום: פלאש 90

יתכנו הפסקות אש טקטיות כדי להוציא כמה שיותר חטופים אבל התוצאה הסופית חייבת להיות הוצאת חמאס מהרצועה. ייקח כמה שייקח. שילחצו כמה שילחצו וצריך להיות נכונים לשלם מחיר כמו שהיה עד עכשיו. הכל מובן. רק לא להפסיד ולחזור על כל הסיפור הזה מהתחלה.

זה הדבר המתבקש אסטרטגית, אבל גם מוסרית.

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

כתב משפט וראש הדסק המשפטי בעכשיו 14. ממלכתי כי קיטוב הוא האויב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News