האבסורד והביזיון בקבינט המדיני-ביטחוני: שעות ספורות לפני שהקבינט אישר את חידוש הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, חשף שר הביטחון ישראל כ"ץ בעדותו הבוקר (ראשון) בפני ועדת חוץ וביטחון כי הוא עצמו "מונע את הכנסת הסיוע, תוך שהצהיר – "אין הרעבה בעזה, ולפי כל ההערכות לא חסר סיוע ברצועה".

כזכור, מוקדם יותר הערב, ולמרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו– ואישרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות.
כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר: "ויכוח סוער בקבינט אודות הסיוע ההומניטרי. ע"פ התוכנית, החברות האמריקניות יוכלו לחלק את הסיוע באזור הסטרילי שנקבע – סביבות ה-24 לחודש כאשר הוויכוח נסוב על זמן הביניים עד אז ולאחר שהמזון ייגמר.
"הרמטכ"ל הציע לחלק בימים הללו גם באזור הצפון ובמקומות שעדיין מתקיימת לחימה. היחיד שהסכים היה אמסלם בעוד היתר התנגדו נחרצות. לאחר ישיבה סוערת ודיון ממושך הוסכם להכניס סיוע גם לאזורים נוספים אך לא היכן שמתקיימת לחימה. בן גביר טען כי אין להכניס סיוע כלל".
השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".
