accessibility-icon
share-icon
פורום תקווה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
פורום תקווה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פורום תקווה על חידוש הסיוע ההומניטרי לעזה: "בגידה בחטופים"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

3

3

like

0

dislike

אחרי שהקבינט החליט לחדש את הזרמת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, פורום תקווה הגיב הערב בהודעה זועמת למהלך: "אנו המומים מהחלטת הקבינט בהובלת ראש הממשלה להעניק מתנה לחמאס ללא כל תמורה, בזמן שיקירינו מורעבים כמעט 600 ימים", נכתב בהודעת הפורום


אחרי שהקבינט החליט לחדש את הזרמת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, פורום תקווה הגיב הערב בהודעה זועמת למהלך: "אנו המומים מהחלטת הקבינט בהובלת ראש הממשלה להעניק מתנה לחמאס ללא כל תמורה, בזמן שיקירינו מורעבים כמעט 600 ימים", נכתב בהודעת הפורום.

בהודעה המלאה מטעם משפחות חטופים מפורום תקווה על החלטת ראש הממשלה להכניס סיוע הומניטרי לאויב נכתב: "אנו המומים מהחלטת הקבינט בהובלת ראש הממשלה להעניק מתנה לחמאס ללא כל תמורה, בזמן שיקירינו מורעבים כמעט 600 ימים.

אנו דורשים מהשרים סמוטריץ' ובן גביר לא לאפשר לדבר הזה לקרות ולעמוד בהבטחותיהם לציבור. אם גרגר של אספקה יכנס לאויב, זו לא רק בגידה בחטופים, אלא סכין בגב הלוחמים שמסכנים את חייהם במלחמה ברגעים אלה ממש."

maximize-image
משאיות סיוע הומניטרי ממתינו להיכנס לרצועה במעבר ארז, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

כזכור, מוקדם יותר הערב, ולמרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו– ואישרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות.

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר: "ויכוח סוער בקבינט אודות הסיוע ההומניטרי. ע"פ התוכנית, החברות האמריקניות יוכלו לחלק את הסיוע באזור הסטרילי שנקבע – סביבות ה-24 לחודש כאשר הוויכוח נסוב על זמן הביניים עד אז ולאחר שהמזון ייגמר.

"הרמטכ"ל הציע לחלק בימים הללו גם באזור הצפון ובמקומות שעדיין מתקיימת לחימה. היחיד שהסכים היה אמסלם בעוד היתר התנגדו נחרצות. לאחר ישיבה סוערת ודיון ממושך הוסכם להכניס סיוע גם לאזורים נוספים אך לא היכן שמתקיימת לחימה. בן גביר טען כי אין להכניס סיוע כלל".

השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News