accessibility-icon
share-icon
צילום: נועם מושקוביץ, דני שם טוב, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לשכת רה"מ: "חידוש הסיוע ההומניטרי לרצועה - צורך מבצעי"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

23

2

like

4

dislike

אחרי שהקבינט בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לחדש את אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה שעוסקת בנושא


אחרי שהקבינט בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לחדש את אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה שעוסקת בנושא.

maximize-image
images-count1+
חמושים על משאיות סיוע הומניטרי ברצועת עזה | צילום: פלאש 90

בהודעה המלאה נכתב: "בהמלצת צה"ל, ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס, ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה.

משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס. ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".

maximize-image
images-count1+
משאיות הסיוע ההומניטרי במעבר ארז, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

כזכור, מוקדם יותר הערב, ולמרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו– ואישרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות.

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר: "ויכוח סוער בקבינט אודות הסיוע ההומניטרי. ע"פ התוכנית, החברות האמריקניות יוכלו לחלק את הסיוע באזור הסטרילי שנקבע – סביבות ה-24 לחודש כאשר הוויכוח נסוב על זמן הביניים עד אז ולאחר שהמזון ייגמר.

"הרמטכ"ל הציע לחלק בימים הללו גם באזור הצפון ובמקומות שעדיין מתקיימת לחימה. היחיד שהסכים היה אמסלם בעוד היתר התנגדו נחרצות. לאחר ישיבה סוערת ודיון ממושך הוסכם להכניס סיוע גם לאזורים נוספים אך לא היכן שמתקיימת לחימה. בן גביר טען כי אין להכניס סיוע כלל".

השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News