שדרות ניו יורק התמלאו הבוקר (ראשון) בעשרות אלפי צועדים נרגשים במסגרת "צעדת ישראל" השנתית, שהשנה נשאה אופי טעון ומרגש במיוחד. האירוע, שהתקיים בשדרה החמישית, הפך למפגן סולידריות מרשים עם מדינת ישראל, בצל המלחמה והמאבק להשבת החטופים.
בין הצועדים הרבים בלטו חטופים ששוחררו משבי חמאס, עשרות בני משפחות שיקיריהם עדיין מוחזקים בשבי בעזה, ומשלחת של נכי צה"ל. לצדם צעדו שרים וחברי כנסת מישראל, נציגי הקהילה היהודית, תלמידים מבתי ספר יהודיים ומנהיגים מקומיים.

אחד המאפיינים הבולטים במצעד השנה היה הנוכחות המשמעותית של עשרות שגרירי או"ם ממדינות שונות, שצעדו יחד עם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. בפתיחת המצעד השתתפו גם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, והקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס.
השגריר דנון הדגיש את חשיבות התמיכה הבינלאומית: "המצעד השנה הוא מפגן של סולידריות עם מדינת ישראל. העובדה שעשרות שגרירי או"ם בחרו לצעוד איתנו – יחד עם החטופים ששבו, המשפחות, הפצועים – מעבירה מסר חד וברור: עם ישראל אינו לבד".
דמות נוספת שמשכה תשומת לב הייתה מושיקו מוסקוביץ, לוחם שהתנדב ללחימה בעזה וכיום יו"ר ארגון "נחמה והצלה לישראל". מוסקוביץ, שהגיע במיוחד מישראל, ניצב מוקדם יותר מול קבוצת מפגינים פרו-פלשתינים כשדגל ישראל בידו, והפך לסמל של עמידה ישראלית גאה. "לא הגעתי לכאן להתנצח – הגעתי להזכיר לעולם שאנחנו עדיין כאן, עם ראש מורם ועם דגל שלא נכנע" אמר מוסקוביץ. "דווקא כאן, בלב ניו יורק, חשוב שנשמיע את הקול הישראלי בגאווה וללא פחד".

הנוכחות המרשימה של ישראלים ויהודים מהעולם כולו, לצד הנציגים הרשמיים, הפכה את האירוע להפגנת אחדות גלובלית. דגלי ישראל הונפו לאורך השדרה החמישית, וקולות שירה בעברית נשמעו בין הצועדים. משפחות שכולות אחזו בתמונות יקיריהן, לוחמים שנפצעו המשיכו לצעוד על קביים או בכיסאות גלגלים, ילדים עטו חולצות "Bring them home", וצעירים יהודים מהקמפוסים בארה"ב נשאו שלטים בגאווה: "Stand with Israel", "Never Again is Now".
