ברקע הביקורת על המשא ומתן לסיום המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) להמשך הלחימה ברצועת עזה במסגרת מבצע 'מרכבות גדעון'. בסרטון שפרסם ברשת ה-X אמר: ""הניצחון בעזה יושג במלואו – כולל שחרור כל חטופינו".
נתניהו פתח את דבריו: "כמו שהבטחנו, אנחנו פתחנו במערכה עצימה נגד החמאס – 'מרכבות גדעון'. כוחות צה״ל פשוט נכנסים בכוח לתוך הרצועה, במטרה כפולה, הכרעת החמאס ושחרור חטופינו – שתי מטרות שמשולבות זו בזו, ואנחנו נשיג את שניהן".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס לאיום החות'י ולתקיפות צה"ל בתימן ואיים כי יהיו עוד מהלומות והם ירגישו את נחת זרוענו: "אבל אנחנו לא שוכחים דבר אחד, אנחנו יודעים מי עומד מאחוריהם, מי תומך בהם, מי מאפשר להם את הפעולות ומי גם דוחף אותם לפעולות – זה איראן. גם לשם עינינו פקוחה".
נתניהו התייחס לטענות שמושמעות בחלק מכלי התקשורת שאי אפשר לנצח במלחמה וענה בזעם: "לא השגנו ניצחון על חיזבאללה? לא השגנו ניצחון על אסד? אנחנו לא הכנו במקומות אחרים? ואני לא יכול לפרט הכל. ברור שיש לנו עוד אתגרים גדולים, יש לנו איראן, יש לנו גם את חמאס, אנחנו מבינים את זה, אבל אנחנו נשלים את הניצחון שהצבנו כיעד ברצועת עזה – הוא יושג במלואו, כולל שחרור כל חטופינו".
