accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

לראשונה מאז העימות בבית הלבן: זלנסקי נפגש עם ג'יי די ואנס

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

0

like

0

dislike

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש הערב ברומא עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי.די. ואנס, ועם מזכיר המדינה מרקו רוביו, המשמש גם כיועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ • זו הפגישה הראשונה בין זלנסקי לוואנס מאז העימות המתוקשר ביניהם במרץ האחרון בבית הלבן


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש הערב (ראשון) ברומא עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי.די. ואנס, ועם מזכיר המדינה מרקו רוביו, המשמש גם כיועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ. זו הפגישה הראשונה בין זלנסקי לוואנס מאז העימות המתוקשר ביניהם במרץ האחרון בבית הלבן.

זלנסקי הודה לארצות הברית על התמיכה באוקראינה והביע תודה מיוחדת לנשיא טראמפ ולצוותו על מאמציהם להביא לסיום המלחמה. לדבריו, "אוקראינה תומכת באופן עקבי בהצעות האמריקאיות ושואפת להסכם שלום צודק ומתמשך".

maximize-image
images-count1+
הרס באוקראינה כתוצאה מתקיפה רוסית, ארכיון | קרדיט: שאטרסטוק

בפגישה עדכן את הצד האמריקאי על המשא ומתן שהתקיים באיסטנבול, וטען כי רוסיה הציבה תנאים לא מציאותיים להפסקת אש, שלוותה בהפרות מצד מוסקבה עצמה. לדבריו, יש להפעיל לחץ על רוסיה להסכמה על הפסקת אש מלאה וללא תנאים.

הצדדים דנו גם בהחמרת סנקציות, במצב בחזית, ובפיתוח השותפות הכלכלית בין המדינות. זלנסקי ציין כי שלח לנשיא טראמפ מכתב עם הצעות לשיתופי פעולה בתחומי הביטחון והסחר.

maximize-image
images-count1+
העימות בין נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בפברואר האחרון | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש פברואר התרחש עימות בין זלנסקי לבין הנשיא טראמפ וסגנו ג'יי.די. ואנס, במהלך ביקור של הנשיא האוקראיני בבית הלבן. במהלך הפגישה פנה ואנס ישירות לזלנסקי ואמר: "אני חושב שזה חסר כבוד מצדך לבוא לכאן ולנסות להפעיל לחץ מול התקשורת. אתם גוררים אנשים בכוח לקו החזית, ואתה צריך להכיר תודה על כך שהנשיא טראמפ מנסה לשים סוף לסכסוך הזה."

זלנסקי לא נותר חייב והשיב בתקיפות: "האם אי פעם ביקרת באוקראינה כדי להבין את המציאות שלנו? אתם רחוקים מכאן, אבל אתם תרגישו את ההשלכות של המלחמה בעתיד."

עקבו אחרינו גם ב-Google News