בצל המשא ומתן לסיום המלחמה, והרחבת התמרון הקרקעי ברצועה, משפחות חטופים מפורום תקווה בירכו הערב (ראשון) על הצהרתו של דובר צה"ל תא"ל אפי דפרין שאמר כי הצבא רוצה להכריע את ארגון הטרור הרצחני חמאס. המשפחות דרשו: "אל תעצרו את המלחמה להכרעת החמאס בתמורה לעסקה חלקית שלא תשיב את כלל החטופים ושלא תעמוד ביעדי המלחמה".
בהודעת המשפחות נכתב: "אנו משפחות החטופים, מודות מתפללות ומחזקות את כוחות הביטחון וחיילי צה"ל במשימה החשובה וההיסטורית הזאת. אנו דורשות מראש הממשלה וחברי הקבינט – הכריעו את המערכה, הגיע הזמן לאחר שנה וחצי להכריע. לנצח. המשיכו ללחוץ, צבאית ומדינית עד להשבת של כל חטופינו בפעימה אחת, בלי סלקציה ובלי כניעה לארגון הטרור".

מוקדם יותר היום, פירט דובר צה"ל את שלושת העקרונות של המלחמה:
– העיקרון הראשון, שליטה מבצעית במקומות בהם נפעל. טיהור המרחבים מאויב ופגיעה בתשתיות טרור מעל הקרקע ומתחתיה.
– העיקרון השני, הנעת האוכלוסייה לשם הגנתה, מהמרחבים בהם אנחנו פועלים, תוך פגיעה במשילות חמאס.
– העיקרון האחרון הוא פגיעה במערכת הפיקוד והשליטה של החמאס. נפגע במפקדיו וביכולות שנותרו לו, עד למיטוט צבאי ושלטוני.
דובר צה"ל הדגיש כי "בשונה מבעבר, אנחנו מרכזים כעת מאמץ התקפי ברצועת עזה ומבצעים התקפה עד להכרעה במקומות בהם נפעל. הצהרנו בתקופה האחרונה כי צה"ל נערך להוציא לפועל פעולה רחבה, כל עוד חמאס יתבצר בעמדתו ויחזיק חטופים. כעת האיום מתממש".
