מספר ארגוני שמאל פועלים מתחילת המלחמה לסייע לאוכלוסיית האויב בעזה, ולאחרונה התגייסו מעל עשרים ארגונים שפועלים להכניס סיוע לעזתים. על פי דו"ח שפורסם על ידי ארגון "עד כאן", בין הארגונים הללו נמצאות שתי עמותות שלהן יש קשרים עם משרדי ממשלה, ואחת מהן אף מקבלת תקציבים משמעותיים מהמדינה.
עמותת מכון הערבה מקבלת מאות אלפי שקלים ממשרדי ממשלה בשנים האחרונות – בעיקר מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד נגב גליל. עמותה נוספת היא עמותת חלונות, שלטענת אנשיה פועלת בתוך בתי ספר, וחלק מתוכניותיה אף מוכרות כגמול השתלמות למורים – למרות שמשרד החינוך מכחיש בתוקף כל מגע עם העמותה.

בארגון "עד כאן" מציינים כי עמותת חלונות פעלה גם לסייע לאוכלוסיית טול כרם בתקופת המלחמה, וכי כל הפעילות ההומניטרית הזו לכאורה היא סיוע לאוכלוסיית האויב בשעת מלחמה, ויש לעצור את התקציבים לעמותות הללו. כך אומר מנכ"ל הארגון, גלעד אך.
ממכון הערבה נמסר בתגובה: "מכון הערבה מקדם בשנים האחרונות שורה של פרויקטים סביבתיים והומניטריים בכל רחבי המזרח התיכון, בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים ובמקרים רבים לבקשתם".
גורם במשרד להגנת הסביבה מוסר לנו כי מדובר באירוע חמור והוא ייבדק. נוסיף כי השרה סילמן לא הוציאה קול קורא לתמיכה בארגונים סביבתיים לשנה הקרובה. כנראה שחלק מההחלטה הזו נובעת מהפוליטיזציה של הארגונים הסביבתיים כמו מכון ערבה.
