accessibility-icon
share-icon
הצהרת דובר צה"ל

דובר צה"ל: "הדבר היחיד שיכול לעצור אותנו - החזרת חטופים"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

14

8

like

2

dislike

בדומה לרמטכ"ל, ועל רקע הודאת לשכת רה"מ על הדיון באפשרות לסיום המלחמה, דפרין הבהיר כי הדבר היחיד שיכול לעצור את פעילות הצבא, כנראה גם עמוק לתוך התמרון, הוא השבת חטופים • עוד אמר כי "צה"ל יאפשר לדרג המדיני כל גמישות נדרשת על מנת להשיב את החטופים"


לאחר שמוקדם יותר היום (ראשון) צה"ל אישר רשמית כי כי החלה פעולה קרקעית רחבה במספר מרחבים בצפון ודרום רצועת עזה, במסגרת מבצע "מרכבות גדעון", פעולה שתכלול תפיסת שטחים שולטים והשתתפות של חמש אוגדות צה"ליות, דובר צה"ל תא"ל אפי דפרין מסר הצהרה לתקשורת.

בדומה לרמטכ"ל, ועל רקע הודאת לשכת רה"מ על הדיון באפשרות לסיום המלחמה, דפרין הבהיר כי "הדבר היחיד שיכול לעצור אותנו זה החזרת חטופים". עוד אמר כי "צה"ל יאפשר לדרג המדיני כל גמישות נדרשת על מנת להשיב את החטופים".

ההצהרה המלאה של דובר צה"ל

"מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים ומיטוט שלטון החמאס. חשוב להדגיש, אנחנו נדע להתאים את עצמנו לכל התפתחות. אנחנו עוברים שלב בלחימה. ממבצע עוז וחרב למבצע מרכבות גדעון. המבצע הוא חלק ממלחמת חרבות ברזל.

maximize-image
images-count2+
אייל זמיר ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"במהלך המבצע, נגביר ונרחיב את השליטה המבצעית ברצועת עזה, תוך ביתור הרצועה והנעת האוכלוסייה לשם הגנתה, בכל המקומות בהם נפעל. כפי שאמרתי בעבר, אנחנו מתקדמים על פי תוכנית סדורה והדרגתית. בתוכנית הטמענו את הלקחים המבצעיים מהלחימה עד כה. התחלנו בלילות האחרונים במהלכים של מכת הפתיחה, וכעת פועלות ברצועת עזה חמש אוגדות".

דובר צה"ל פירט את שלושת העקרונות של המלחמה:

– העיקרון הראשון, שליטה מבצעית במקומות בהם נפעל. טיהור המרחבים מאויב ופגיעה בתשתיות טרור מעל הקרקע ומתחתיה.
– העיקרון השני, הנעת האוכלוסייה לשם הגנתה, מהמרחבים בהם אנחנו פועלים, תוך פגיעה במשילות חמאס.
– העיקרון האחרון הוא פגיעה במערכת הפיקוד והשליטה של החמאס. נפגע במפקדיו וביכולות שנותרו לו, עד למיטוט צבאי ושלטוני.

דובר צה"ל הדגיש כי "בשונה מבעבר, אנחנו מרכזים כעת מאמץ התקפי ברצועת עזה ומבצעים התקפה עד להכרעה במקומות בהם נפעל. הצהרנו בתקופה האחרונה כי צה"ל נערך להוציא לפועל פעולה רחבה, כל עוד חמאס יתבצר בעמדתו ויחזיק חטופים. כעת האיום מתממש".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "אנחנו נמצאים במערכה מתמשכת. מרכבות גדעון הוא שלב נוסף בה. ביצענו גיוס מילואים נרחב לנוכח צורכי המבצע. אנשי המילואים מבינים את צו השעה ואת גודל השעה. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם על התייצבותם פעם אחר פעם. אנשי המילואים התייצבו במספרים גבוהים. גיוסם הוא צורך ביטחוני מובהק והכרחי.

"אנשי הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בסדיר ובמילואים, שאת חלקם אני מכיר משירותי הסדיר ושפגשתי לא מזמן כאן בשטח, מלאי ניסיון וחדורי מוטיבציה. גם הם נמצאים בחזית, מוכנים ונכונים לתמוך ולאפשר את המבצע לאורך זמן, בתנאי לחימה כפי שעשו עד היום.

"הלחימה מתקיימת בתיאום מלא עם מפקדת השבויים והנעדרים. אנחנו עושים את כל הניתן כדי למנוע את הפגיעה בחטופים. הם לנגד עינינו תמיד. לא נשקוט עד שישובו. במטרה לשמור על ביטחון הכוחות, אני לא אוכל לחשוף כרגע פרטים נוספים. אני חוזר, העמימות היא אמצעי. לא נשתף את חמאס בתוכניות שלנו. הם יראו מעשים בשטח.

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

"אנחנו פועלים כקו מגן לפני האזרחים בכל מקום, וכך נמשיך. צה"ל פועל בנחישות ובכל עוצמה למימוש מטרות המלחמה.

"מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקדי אוגדה 162, לא רחוק מכאן, בשטח רצועת עזה. הרמטכ"ל הדגיש לכוחות שאנחנו נדע להתאים את עצמנו לכל התפתחות. אנחנו נעים קדימה, והדבר היחיד שיכול לעצור אותנו זה החזרת חטופינו הביתה. חשוב להדגיש, צה"ל יאפשר לדרג המדיני כל גמישות נדרשת על מנת להשיב את החטופים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News