נדב מירן, אחיו של החטוף עומרי מירן, התראיין היום (ראשון) לדנה ורון ברקע פתיחת מבצע "מרכבות גדעון", הרחבת התמרון הקרקעי בעזה, והמשך שיחות המשא ומתן לסיום הלחימה. מירן קרא להמשיך בלחץ הצבאי על ארגון הטרור עד הסוף.
בדבריו, הביע מירן תסכול מהאיטיות שבה התקבלו ההחלטות בדרג המדיני: "אני חושב שנתניהו נחוש בעיכוב מטורף. אני לא מבין למה, אם אנחנו יודעים שזה (הפעילות המבצעית) מה שמביא את החמאס, למה זה נעשה כל כך מאוחר?" תהה. עם זאת, הדגיש את חשיבות ההמשך: "אבל אם כבר החלטנו, אז עכשיו ממש ללחוץ את המגפיים חזק על הצוואר של חמאס, ולסיים את הדבר הזה כמה שיותר מהר".

כאשר נשאל האם הוא מביע את החשש מהתארכות הלחימה וחוסר ההכרעה בפני הדרג המדיני, השיב מירן: "מהתרשמות שלי עם הדיונים עם הדרג המדיני, זה שאנחנו יכולים לבוא ולדבר כמה שאנחנו רוצים, והם בסוף עושים מה שהם מוצאים לנכון, ולפי העובדות המודיעין שיש להם".
מירן הבהיר כי משפחות החטופים ממשיכות להעביר את מסריהן: "אנחנו מדברים, אנחנו צועקים, אנחנו מעבירים את המסרים שלנו עד לראש הממשלה, במכתבים ובצורות כאלה ואחרות. אנחנו מקווים שהוא באמת יקשיב לנו הפעם, ואנחנו דווקא מחזקים אותו עכשיו".
