נאסר א-דין עמאר, בכיר בארגון הטרור החות'י, פרסם בחשבון ה-X שלו הודעת התרעה לישראלים ולחברות התעופה הזרות, בדיוק כפי שעושה דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי לפני תקיפה של כוחותינו ביעדי טרור ברחבי המזרח התיכון.
"בשעות הקרובות, כוחות הצבא של תימן, בהסתמך על אלוהים, יבצעו פעולות צבאיות נגד נמל התעופה בן גוריון בלוד ושדות תעופה ציוניים אחרים" כתב עמאר. "זאת בשל ההסלמה הציונית האחרונה נגד רצועת עזה והתוקפנות נגד תימן, ובהמשך להחלטת ההנהגה התימנית להטיל איסור על שדה תעופה זה ושדות תעופה אחרים, בנוסף לאיסור הימי וסגירת נמל אום אל-רשרש עד להפסקת התוקפנות ולהסרת המצור מעל עזה".

את הציוץ חתם עמאר ב"אזהרת פינוי", כפי שעושה כאמור דובר צה"ל אדרעי: "חברות התעופה הנותרות בשדה התעופה חייבות לעזוב באופן מיידי, וכל הנוכחים שם, ובמיוחד זרים, חייבים לעזוב למען ביטחונם".
ההודעה של החות'ים מגיעה על רקע הודעה הרשמית של צה"ל על תחילת התמרון במסגרת המבצע "מרכבות גדעון", שמסמן את תחילת של מערכה שנועדה להביא לכיבוש מלא של הרצועה. בהודעת דובר צה"ל "נכתב כי במהלך היממה האחרונה, כוחות צה"ל בפיקוד הדרום בסדיר ובמילואים החלו בפעולה קרקעית רחבה ברחבי צפון ודרום רצועת עזה, במסגרת תחילתו של מבצע "מרכבות גדעון". צה"ל ימשיך לפעול נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה ככל שיידרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".
הלילה (בין שבת לראשון) שוגר טיל בליסטי לעבר ישראל על ידי החות'ים בתימן, והתרעות רבות הופעלו באזורים נרחבים בישראל – בעיקר במרכז, בשפלה ובשומרון. הטיל יורט בהצלחה על ידי מערכות ההגנה האווירית של צה"ל, ולא דווח על נפגעים או נזק ישיר כתוצאה מהשיגור, למעט גבר שנחבל בדרכו למרחב המוגן.
