זעם רב נרשם בקרב לוחמים במילואים ובסדיר בעקבות הודעת לשכת ראש הממשלה נתניהו כי המשלחת הישראלית דנה בקטאר גם על סיום המלחמה ולא רק במתווה וויטקוף. לדבריהם: "לא תהיה הזדמנות שנייה חייבים להמשיך להתעקש ולתת לנו לנצח".
ש', לוחם מילואים בחטיבת 4 בשריון שירת בקו הגבול בין עזה לישראל, סיפר ל-C14 כי ארגון הטרור הרצחני חמאס טרם הוכרע: "הייתה היענות מרשימה בקרב החברה לבוא למילואים. אבל ישנו כעס גדול בקרב החברים על זה שלא מכריעים את המערכה. היינו קרובים לעזה ראינו בניינים גבוהים בשלמותם ושהעזתים חיים חיים רגילים".

ש' שיתף כי הדיבורים על סוף המלחמה החלישו אותו מאד. לדבריו: "לא לחינם נפרדנו לחודשים ארוכים ממשפחתנו ומחיינו הרגילים". הוא הוסיף: "אם לא נסיים את חמאס עכשיו, מתי זה יקרה שוב? אחרי ה7.10 הבא? אסור ליפול לעיוורון הזה!". בנוסף הזהיר ש' כי במידה והמשימה לא תושלם כעת, הנטל על חיילי המילואים יימשך שנים קדימה וזה דבר שאסור שיקרה".
מ', קצין בחטיבת גולני סיפר כי כששמע את הדיבורים על סיום הלחימה הוא הזדעזע. "דווקא כאשר התחלנו סוף-סוף ללחוץ את חמאס ולהביא תוצאות בשטח אנחנו עוצרים?! אנחנו מתקדמים בצעדי ענק, המפקדים בשטח מעולים מובילים אותנו לניצחון. כמות המחבלים שהרגנו וההרס שאנחנו יוצרים פה לעזה הוא בלתי הפיך, רק ככה המחבלים נכנעים ומביאים לנו מידע, אסור לנו לעצור".

מ' הוסיף: "החטיבה שלנו קיבלה מכה אנושה בשביעי לאוקטובר בגלל אותה תפיסה כואבת שהחמאס כביכול מורתע, אסור לנו לעצור באמצע! לא תהיה הזדמנות שנייה חייבים להמשיך להתעקש ולתת לנו לנצח. אנחנו פשוט דוהרים קדימה – אסור לעצור!. הלוחמים עובדים קשה ומביאים תוצאות זאת תהיה בכייה לדורות אם לא נכניע את החמאס".
מ' המשיך והזהיר מהסכם כניעה: "ברור לנו כשמש שאם לא נכניע את חמאס צבאית תוך זמן קצר מאוד הם יחזרו לפגוע בנו, אין כזה דבר לנצח את חמאס ללא נצחון צבאי. זו האמת, כאחד שנלחם בעזה לא מעט זמן אני יכול להעיד שהדבר היחיד שמכניע זה לחץ צבאי חכם וחזק ועצירת הסיוע. אם נעצור עכשיו – כל מה שעשינו ילך לריק. אנחנו כבר מרגישים, רואים מחבלים נכנעים אסור לנו לעצור".
