עם הרחבתו של מבצע 'מרכבות גדעון' מפרסמות היום (ראשון) משפחות שכולות מפורום הגבורה מכתב חיזוק לחיילי צה"ל וללוחמים בשטח. הן מציינות כי הדרך היחידה להשיב את החטופים לביתם הוא באמצעות לחץ צבאי בלתי מתפשר. כמו כן הם כותבים כי המשימה חייבת להיות השמדתו של החמאס, והם קוראים להם לא להרפות עד להשלמתה של המשימה.
"אנחנו, משפחות פורום הגבורה, שאיבדנו את היקר לנו מכל, פונים אליכם היום מהלב. בשעה שבה מדינת ישראל פותחת את שלב ההכרעה של מלחמת חרבות ברזל – מבצע "מרכבות גדעון" – אנחנו מבקשים שתדעו: אנחנו איתכם. אנחנו מאחוריכם. אנחנו גאים בכם. העם כולו נמצא היום בשעת מבחן – מבחן של אמונה, של זהות, של יכולת לעמוד באתגר הקיומי הגדול ביותר שידענו זה עשרות שנים. אך יותר מכול זו שעת מבחן של רוח. והרוח – נמצאת אצלכם", נכתב.

לדבריהן, "הנופלים שלנו נפלו בגבורה, כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן בגאווה. החטופים שלנו עדיין כלואים במרתפי הגיהנום – והדרך היחידה להשיבם היא באמצעות לחץ צבאי בלתי מתפשר. את החמאס חייב להשמיד – לא ככותרת, אלא כמשימת על. אתם, בפיקוד ובשטח, בעורף ובחזית, אתם אלה שעל כתפיכם מונחת התקווה של עם שלם. עם ישראל, על כל גווניו, מביט אליכם היום ולוחש בליבו: תחזיקו מעמד. תחזירו את הביטחון. תחזירו את החטופים. תחזירו את התקווה".
"בשם הנופלים הי"ד, בשם משפחותיהם, בשם הילדים שלנו שימשיכו ללכת כאן בשבילם – אנו אומרים לכם: אל תרפו, אל תתבלבלו. המשיכו קדימה – בגאווה, באחריות, ובכוח של צדקת הדרך. אין לנו ארץ אחרת, ולא תהיה לנו הזדמנות שנייה לנצח במלחמה הזאת. אתם הגיבורים של כולנו, ואנחנו, בכל יום ויום, נושמים בזכותכם", נכתב על ידי המשפחות השכולות לחיילי צה"ל שבחזית הלחימה.
