שי גליק מנכ"ל בצלמו פנה בדרישה היום (ראשון) למשנה ליועמ"ש עו"ד גיל לימון שממונה על הרשות המנהליות שיורה לראש העיר להחזיר מידית את השלט שהוסר לאחר שהעביר ביקורת על ראש העיר וטקס יום הזיכרון "הישראלי-פלשתיני" שהתקיים בעיר.
בתוך כך, בשבועות האחרונים פרצה סערה אחרי הסרת שלט פוליטי שביקר את ראש העיר, חיים ברוידא, וחברי מועצה נוספים. השלט, אשר הוצב ברחבי העיר לאחר אירוע זיכרון משותף עם מחבלים בו הוזכרו 50 אלף ההרוגים בעזה, הציג את הכיתוב: "הקרנת טקס יום הזיכרון הפלסטיני = ביזיון יום הזיכרון" וכלל את תמונותיהם של ראש העיר וחברי המועצה.

עיריית רעננה הסירה שלטים שביקרו את הטקס "הישראלי פלשתיני"

לטענת תולי השלט, ראש העיר אישר את קיום האירוע השנוי במחלוקת בכנס עירוני. לאחר מכן, משהבחין בתוכן השלט שהוצב במקום, הורה לעובדי העירייה להסירו.
עו"ד ליטווק טען כי הסרת השלט נעשתה בניגוד לפסיקת בג"ץ ולהנחיות המשנה ליועמ"ש, אשר מצמצמות את האפשרות של ראש העיר להסיר שלטים ביקורתיים. הוא הדגיש כי חופש הביטוי הוא זכות יסוד, וכי יש לפרש את סמכות הרשות המקומית להגביל שילוט רק במקרים קיצוניים וחריגים.

עוד הוסיף עו"ד ליטווק כי היועמ"ש העירוני אינו יכול לשמש כ"שומר הסף" במקרה זה, וכי יש לפנות למשנה ליועמ"ש על מנת שתתערב בעניין. הוא מציין מקרים דומים בעבר בעיר רעננה בהם ראש סתם פיות בניגוד לחוק הסיר שלטים ומנע הרצאות בהם התערבה המשנה ליועמ"ש, כמו למשל איסור הרצאות של ד"ר מוטי קידר, או תליית שלטים בנוגע לחשיבות המשפחה היהודית.
שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: "לא תהיה פה איראן. מדובר בסתימת פיות חמורה. לא ייתכן שראש עיר יצנזר ביקורת לגיטימית נגדו. חופש הביטוי וחופש המחאה הוא אבן יסוד בדמוקרטיה, ופגיעה בו היא פגיעה בלב ליבה של הדמוקרטיה". אנחנו בטוחים שהמשנה ליועמ"ש יחייב את ראש העיר להחזיר את השלטים.
